Veel leraren waren voor corona al heel vaardig in het geven en maken van digitale lessen. Tijdens corona kwam dit uiteraard in een stroomversnelling. Uit onderzoek van de AVS bleek dat maar liefst 88 procent van de leraren binnen twee dagen nadat de scholen sloten hun lessen online konden geven. Dat wordt inmiddels ook ‘emergency remote teaching’ genoemd. Maar een les online geven via bijvoorbeeld videochat is iets anders dan de inzet van digitale leermiddelen, waarmee je de les bijvoorbeeld verrijkt, extra uitdaging biedt, meer gepersonaliseerd onderwijs geeft of zelf toetsen afneemt. Hoe ver ben jij?

Lees ook het artikel Jij en… Afstandsleren en digitaliseren

Zo helpt de Roos van Leary een positieve groepsdynamiek stimuleren 

Soms heb je in de klas het gevoel dat je tegen een muur staat te praten. De ene leerling gaat in de weerstand, een andere trekt zich juist terug. De sfeer wordt onrustig en hoe meer jij probeert bij te sturen, hoe minder grip je lijkt te krijgen. De Roos van Leary, ontwikkeld door psycholoog […]

Ben je een pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf, peuterspeelzaal of buitenschoolse opvang voor kinderen tot 12 jaar èn wil je kennis maken met pedagogische en didactische uitgangspunten van Maria Montessori? Kom dan naar onze Jonge kind & BSO studie. Je krijgt breed zicht op de ontwikkeling van kinderen, je gaat echt anders kijken naar kinderen

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Conflictcoaching

Het stappenplan wordt samen met de opdrachtgever op maat gemaakt, de te nemen stappen zijn afhankelijk…

Audits voor het mbo

Je onderstreept het belang van kwalitatief goede examens. Daarom werk je continu en systematisch aan het…

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?