Leer in drie dagen hoe je ongewenst gedrag bij kleuters op een positieve manier ombuigt.
Als docent zie je veel meer dan alleen studieresultaten. Soms zie je ook vermoeidheid, stress of twijfel; of misschien is ...
Werken aan goede leerresultaten is belangrijk. Leren met diepgang en betrokkenheid gaat een stap verder. Dat is leerlingen ‘boeien’ met onderwijs dat zin en betekenis voor […]
Kansrijk Wetenschap en techniek zijn onderdeel van ons dagelijks leven. Juist daarom zijn er zoveel mogelijkheden om er in school mee aan de slag te gaan. […]
Jonge kinderen moeten leeskilometers maken en woordenschat ontwikkelen. Tegelijkertijd moet ook leesbegrip ontwikkeld worden. De Kinderboekenweek biedt een uitgelezen kans om hiermee aan de slag te […]
Goed begrijpend lezen geven is een kunst en doet een beroep op meerdere vaardigheden van leerkrachten. News2Learn helpt u daarbij en maakt hiervoor gebruik van de […]
De e-learning module Krachtige rekendidactiek geeft handvatten op basis van wetenschappelijke en neuropsychologische inzichten over hoe een krachtige rekenles eruit ziet. De vier principes van krachtig rekenonderwijs worden besproken en verbonden aan de drie theoretische modellen: het drieslagmodel, handelingsmodel en hoofdfasenmodel.
In de e-learning module Krachtig begrijpend leesonderwijs verdiep je je in de 9 factoren voor effectief begrijpend leesonderwijs.
In de e-learning module Jonge kind zoomen we in op de ontwikkeling van het kind van 0 tot 7 jaar. Je verrijkt je kennis over hoe het brein zich ontwikkelt en krijgt daarbij inzicht in de denk,- taal,- en sociaal emotionele ontwikkeling van het jonge kind. Je verrijkt je inzicht met hoe je de ontwikkeling van het jonge kind optimaal kunt stimuleren.
In de e-learning module Kind in-Zicht maak je kennis met de zes uitdagingen van onderwijs op basis van inzicht in de leerling.
In de e-learning module Brein en rekenen verrijk je je kennis over het leren rekenen. Door te begrijpen welke breingebieden betrokken zijn bij het rekenen en hoe deze breingebieden zich ontwikkelen krijg je een verrijkt inzicht wat bij gaat dragen aan de meest passende rekendidactiek.
In de module Executieve functies verrijk je je kennis over de ontwikkeling van executieve functies en hoe je deze ontwikkeling kunt ondersteunen dan wel stimuleren.
In de e-learning module Didactisch DNA wordt je kijk op didactiek verrijkt. Je maakt kennis met de vier grote leertheorieën welke vertaald worden in een rijk palet aan didactische activiteiten. Deze module biedt handvatten om leerdoelen effectiever te bereiken en beter tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen.
In de e-learning module Brein en lezen verrijk je je kennis over het leren leesproces.
In de e-learning module Effectief lesgeven verrijk je je kennis vanuit inzichten uit de leer,- en neuropsychologie over hoe effectieve lessen zijn opgebouwd.
In de e-learning module Autonomie verkennen we wat er in het brein gebeurt als een leerling autonomie ervaart. Hierdoor begrijp je het potentiële positieve leereffect van autonomie. Maar autonomie vraagt veel van het brein, juist van het functiegebied dat nog niet is uitgerijpt, de frontale kwab. Maak in deze module daarom kennis met de voorwaarden voor succes om te leren vanuit autonomie.
In de E-Learning module Brein en denkontwikkeling verrijk je je kennis over de ontwikkeling van het denken van baby tot puber.
In de e-learning module ADHD en autisme verrijk je je kennis betreft deze orthobeelden. Je verdiept je in wat er anders werkt in het brein bij kinderen met ADHD en autisme en hoe je hier adequaat op in kunt spelen.
Met de e-learning module Activerend leren krijg je handvatten over hoe je leerlingen actiever kunt betrekken bij het eigen leerproces. Hierbij komen denkkracht vergroten, onderzoekend leren, coöperatief leren en zelfregulerend leren aan bod.
Speel effectief in op de leerontwikkeling, reken- en taalvaardigheden en de betrokkenheid van je leerlingen in groep 4 tijdens dit ...