Onderwijsprofessionals halen veel werkgeluk uit hun interactie met kinderen en het zien groeien van hun leerlingen. Uit onderzoek blijkt dat werkplezier nog veel meer inhoudt: veel onderwijsprofessionals vinden het belangrijk om ontwikkelingsmogelijkheden en autonomie te hebben. Ze willen namelijk elke dag een beetje beter worden in hun vak. Daarnaast speelt de schoolleider een belangrijke rol: leidinggevenden kunnen een klimaat creëren waarin onderwijspersoneel naar een gezamenlijk doel toewerkt en gedeeld leiderschap kan opnemen. Wanneer er vrijheid is om zelf beslissingen te nemen, worden zij geprikkeld om hun eigen talenten te ontwikkelen.

Laat je inspireren door onze opleidingen en boeken. Of lees het artikel Geluk is besmettelijk

Vragen blijven stellen is de sleutel tot een leven lang leren.

Nieuwsgierig zijn maak het leren leuker, makkelijker en interessanter. In het onderwijs wordt nieuwsgierig zijn steeds vaker beschouwd als één van de belangrijkste vaardigheden. Ook in jouw klas leren leerlingen beter wanneer ze oprecht benieuwd zijn naar wat jij ze kunt vertellen. Nieuwsgierige leerlingen zijn gemotiveerd, stellen veel vragen, zijn leergierig en betrokken in de klas. […]

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?

Niet doen

Niet Doen laat zich wel eens vertalen door de zin ‘overal waar je de neiging…

“Professionalisering begint met mensen binden aan je organisatie”

Op het Farel College hebben ze sinds anderhalf jaar personeelscoach Matthijs Boer. Matthijs ondersteunt medewerkers in hun ontwikkeling en welzijn. Of het nu gaat om een docent die met meer power voor de klas wil staan of een onderwijsprofessional die zich verder wil ontwikkelen binnen de school.