Onderwijsprofessionals halen veel werkgeluk uit hun interactie met kinderen en het zien groeien van hun leerlingen. Uit onderzoek blijkt dat werkplezier nog veel meer inhoudt: veel onderwijsprofessionals vinden het belangrijk om ontwikkelingsmogelijkheden en autonomie te hebben. Ze willen namelijk elke dag een beetje beter worden in hun vak. Het verlagen van de werkdruk, en daarmee de kans op een burn-out, hangt samen met het werkplezier. Hiervoor moet de leerkracht de ruimte krijgen om grenzen te stellen, te reflecteren op zichzelf en zelf invloed hebben op de planning en organisatie van het onderwijs in de school en de klas. Hoe kun je hier aan werken? 

Laat je inspireren door onze opleidingen en boeken, of lees het artikel Geluk is besmettelijk

Deze bijscholingsdag is bedoeld voor nieuwe medewerkers van een school waar PBS
geïmplementeerd is/ wordt. Door het volgen van deze bijscholing kunnen nieuwe medewerkers zich
de SWPBS aanpak vlot eigen maken.

Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal? Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen? Wat is de gouden formule om leraar te blijven? Leraar is […]

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?