De beroepsstandaard beschrijft het fundament van het vak van schoolleider. Dit vak is meer dan ooit in beweging. Het is belangrijk om samen met iedereen in en om het onderwijs een gezamenlijke taal te hebben, om de maatschappelijke opdracht van goed onderwijs voor alle leerlingen te blijven vervullen.

Bij leiderschapspraktijken gaat het om wat je als schoolleider doet: je handelingen en je gedrag dat door anderen wordt gezien en ervaren. Je kunt per leiderschapspraktijk nagaan wat er nodig is vanuit je eigen rol en positie in de school, afhankelijk van de context en ontwikkeldoelen van de school.

Discriminatie op school: herken, bespreek en pak aan 

Wist jij dat meer dan de helft van de leerlingen met een migratieachtergrond discriminatie meemaakt? Discriminatie bemoeilijkt gelijke kansen en tast de sociale veiligheid op school aan. Leerlingen die worden buitengesloten of gediscrimineerd, voelen zich minder veilig en kunnen daardoor minder goed leren. Voor leraren, schoolteams en leidinggevenden ligt hier daarom een belangrijke taak: hoe […]

Met zelfvertrouwen communiceren voor de klas of binnen jouw bedrijf, zodat je leerlingen of klanten je begrijpen. Dit doe je met de cursus Cambridge Engels via Driestar onderwijsadvies.

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

Begrijp je me goed?

Paula Sterkenburg, Ellen van den Broek, Ans van Eijden, Marie-Louise Straus, Paula Dekkers-Verbon, Nel Doornbos

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?