Driekwart van de docenten (in het vo) doet meer dan alleen lesgeven en heeft een extra rol bijvoorbeeld als mentor, sectieleider, excursie-coördinator, coach. Veel leraren vinden het belangrijk voor de ontwikkeling van hun loopbaan, willen het leren van leerlingen verbeteren of doen het voor de uitdaging. In het po wordt de ‘normtaak’ gehanteerd, die is vastgelegd in de CAO. Iedere school is zelf verantwoordelijk voor de taakverdeling binnen het onderwijsteam. Er zijn veel trainingen en boeken die je kunnen helpen bij het verlagen van de werkdruk, organiseren, timemanagement en persoonlijke effectiviteit. Ook kun je door (bij)scholing jouw taak of rol binnen de organisatie versterken. Bijvoorbeeld voor meer medezeggenschap of deelname aan de MR.

Wil jij je meer verdiepen in dit thema? Bekijk dan eens onze opleidingen en boeken.

Effectieve Remedial Teaching, hoe doe je dat?  

Je wilt remedial teaching zo goed mogelijk inzetten op school. Op die manier krijgen alle leerlingen de kans om de reguliere lesstof zo goed mogelijk onder de knie te krijgen. Het doel van remedial teaching is de afname van leerachterstanden van je leerlingen. Als remedial Teacher (RT-er) wil je natuurlijk weten hoe je leerlingen zo […]

We hebben in dit vierde jaar oog voor de psychopathologie met als uitgangspunt de diagnostiek uit de DSM-V. Uiteraard gaan we die DSM-V via dimensie 1, 2 en 3 een extra laag geven in dimensie 4. Wat gebeurt er als we een diagnose voorzien van een relationeel-ethische laag? Wat ga je zien, waar je met alleen de DSM-V voor je het risico loopt op blindstaren?

Werkgeluk

Ben jij gelukkig op jouw school?

OR: Onderhandelen

Als ondernemingsraad beslis je mee over belangrijke onderwerpen in jouw organisatie. Daar hoort ook onderhandelen…

Geldzaken

Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?