Activerende didactiek training
Heb jij het idee dat jouw lessen meer routine geworden zijn en dat je eigenlijk altijd maar hetzelfde aan het doen bent? Wanneer je enige tijd docent bent en je hebt jouw vakwerkplan op de rit, bestaat er een grote kans dat je lessen minder grote prioriteit krijgen. Er zijn andere taken die nu jouw tijd en aandacht vragen (denk aan administratie bijwerken, vergaderen, e-mail bijhouden, etc.). Ooit ben jij begonnen met lesgeven omdat je het verschil wilde maken voor de leerlingen uit jouw klas, maar heb jij het gevoel dat je dit nu nog kunt doen? Met deze training gaan we ervoor zorgen dat jij jouw lessen naar de 21e eeuw kunt trekken, meer werkvormen die jou tijd gaan opleveren en je klas gaat met leuke energizers en activerende opdrachten aan de slag. Een win-win situatie voor iedereen!
Ondersteuning onderbouw
Wij ondersteunen professionals bij het vergroten van hun kennis van ontwikkeling van het jonge kind en bij het versterken van hun pedagogisch-didactische vaardigheden. Om van daaruit weloverwogen keuzes te maken: de ontwikkeling volgen waar mogelijk en stimuleren waar nodig.
VVE ondersteuning op maat
Voor ondersteuning op maat bij een specifieke vraag of situatie kun je contact opnemen met onze adviseurs VVE/Jonge Kind. Wij denken graag met je mee over de verdere aanpak.
Toetslijn
Het is jammer dat leerlingen in de derde of in de vierde klas nog afstromen, terwijl in de rapportvergadering van het jaar ervoor al duidelijk was dat de leerling het zwaar zou krijgen. Hoe krijg je als school zicht op de voorspellende waarde van rapportcijfers en wat kunnen de secties daaraan doen?
Opbrengstgericht werken in de sectie
Hoe kunnen de secties opbrengstbewuster werken, zodat de school- of vakdoelstellingen worden gehaald?
Begeleiden sectieleiders
De secties vormen bij Opbrengstgericht werken een belangrijke spil in een onderwijsorganisatie. Om de sectieleiders in hun kracht te zetten als sectieleider bij hun werkzaamheden, is er er een training ontwikkeld speciaal voor sectieleiders. Naast persoonlijke ontwikkeling worden er in de training ook een aantal praktische instrumenten aangereikt, waarmee de sectieleiders meteen aan de slag kunnen.
Sturen op opbrengsten
De nadruk in deze training ligt op opbrengstgericht sturen en de praktische vertaling naar de school en biedt schoolleiders en teamleiders een combinatie van instrumentele ondersteuning en praktijkervaringen.
Onderwijsresultatenmodel
Vanaf 2016 gaat de inspectie werken met het onderwijsresultatenmodel. De opbrengstenindicatoren gaan veranderen, maar ook de manier waarop de indicatoren gewaardeerd worden. Maar daarmee is de vraag nog niet beantwoord hoe je op deze opbrengsten kunt sturen. Ik kan u daarbij ondersteunen.
Begeleiding zwakke afdelingen
Uw school heeft een oordeel ‘zwak’ of ‘zeer zwak’ ontvangen van de onderwijsinspectie. Dat komt uiteraard hard aan, maar zal voor u geen donderslag bij heldere hemel zijn. Het oordeel bevestigt dat er het een en ander niet klopt en dat snelle en duurzame verbetering is geboden. De stevige tegenwind vraagt het nodige van uw stuurmanskunst en leiderschap. Ik kan u hierin bijstaan.
Formuleren van leeruitkomsten
Deze training biedt een duidelijke structuur en handvatten om leeruitkomsten op een bruikbare en correcte wijze op te stellen.
Toetsen en beoordelen
Leer alles over het kiezen, maken en samenstellen van betrouwbare toetsen. Het korte HBO-programma Toetsen en beoordelen is inclusief vakliteratuur.
- LOI
- € 1436
Rekencoördinator
Als rekencoördinator lever je een bijdrage aan de kwaliteit van het reken-wiskundeonderwijs op je eigen school. De opleiding tot rekencoördinator is gericht op leraren die (minimaal twee jaar) met plezier het vak rekenen beoefenen, hulp willen bieden aan collega’s op dit gebied en de kwaliteit van het rekenonderwijs van hun school willen vergroten. Ze worden door de directie van de school hiervoor gefaciliteerd.
Opbrengstgericht werken met jonge kinderen
n de training Opbrengstgericht werken, maken we de deelnemers wegwijs in het opbrengstgericht, cyclisch werken.
7 habits leidinggevenden en hun teams (alleen bij jou op school)
“Meer moed en niet alleen maar inleven en anderen pleasen. Daarnaast ben ik geïnspireerd geraakt door de training. Ik wil binnen mijn team meer synergie creëren, mensen zichzelf laten managen en mijn eigen zaag bewust scherp houden.”
Opleiding tot schoolcoach, module 3
"Uitstekende opleiding met heel veel ruimte voor eigen inbreng. Daardoor goed toepasbaar. Ik ben echt gegroeid de afgelopen maanden."
- CPS
- 25 sep. 2024
- € 1995
Agile, scrum en LEAN voor OOP- en OP-teams
Tijdens deze tweedaagse cursus/workshop maakt u kennis met onder meer Agile-Scrum en LEAN en werken we de toepassing van deze werkmethoden binnen onderwijsinstellingen concreet uit. LEAN is een zeer productieve manier van werken omdat het de processen optimaliseert naar een beter resultaat zonder verspilling of vertraging.
Toetsbeleid
Een passend en actueel toetsbeleid vormt een solide ondergrond om te kunnen toewerken naar effectiever onderwijs en betere toetsing. In het 'Toetsbeleidtraject' starten we met een schoolbrede inspiratiedag, om met schoolleiders, docenten én leerlingen na te denken over de koers van het nieuwe toetsbeleid. De ‘Werkgroep Toetsbeleid’ werkt deze koers uit tot een eigen, breed gedragen toetsbeleidsplan.
Korte bijscholing basistraining VVE
In deze bijscholing komen de high-light's van 'Basistraining VVE' aan bod, zodat teamleiders, pedagogisch coaches en anderen de pedagogisch medewerkers op een adequate manier kunnen ondersteunen in het werken vanuit deze inzichten en vaardigheden.
Eigenaarschap van leren
De training leert je hoe je kinderen meer verantwoordelijk kunt maken voor het eigen leren, zodat zij actiever en doelgerichter bezig zijn met het eigen leerproces. De motivatie van de leerlingen zal daardoor groter zijn, en de uiteindelijk leeropbrengsten zijn duurzamer.