Leesstimulering in de onderwijspraktijk

Het praktijkboek Leesstimulering in de onderwijspraktijk van onderwijsbegeleider Frans Winkels gaat in op al deze aspecten. Met praktische instructielessen, handige hulpjes en duidelijke presenteeropdrachten leren kinderen inspirerend te vertellen en schrijven over boeken. En dat stimuleert de leesmotivatie!

Lezen in groep 5 – leerkrachtdeel

Lezen in groep 5 van Jose Schraven zorgt voor een stevige basis van de vaardigheid technisch lezen. Het sluit aan bij de principes van de methodiek Zo leer je kinderen lezen en spellen.

Lezen in groep 4 – Leerkrachtdeel

Lezen in groep 4 van Jose Schraven zorgt voor een stevige basis van de vaardigheid technisch lezen. Het sluit aan bij de principes van de methodiek  Zo leer je kinderen lezen en spellen.

Zo leer je een kind lezen en spellen

Nieuw in deze editie is onder andere de toevoeging van het fonemisch bewustzijn in groep 2; dat wil zeggen hoe de oudste kleuters gevoelig gemaakt kunnen worden voor letters en klanken, zodat er een mooie doorgaande lijn ontstaat naar groep 3.

Mbo-student centraal

Mbo-studenten zijn onmisbaar voor de toekomst van Nederland. Soms hebben ze echter extra ondersteuning nodig om zich goed te ontwikkelen. Deze publicatie is bedoeld om mbo-instellingen, […]

Scheuren in het fundament

De organisatie en inhoud van het basis- en voortgezet onderwijs zijn sinds de jaren negentig vrijwel onveranderd. De tijd is rijp om het stelsel eens kritisch […]

Handboek Brede School

Sardes en Oberon hebben in 2007 een geactualiseerde versie van het Handboek Brede School 0-12 jaar uitgebracht. Het handboek geeft op overzichtelijke wijze antwoord op vragen […]

Dubbelslag

Dubbelslag is een handreiking met adviezen om de taalontwikkeling van leerlingen in vaklessen te stimuleren. Dubbelslag is in opdracht van de gemeent Den Haag in eerste […]

Alles is talent: deel 1

Alles is Talent is een aanpak om talentontwikkeling binnen de school en de wijk een kwaliteitsimpuls te geven. Buurt, school en ouders werken samen aan de talentontwikkeling […]

Alles is talent: deel 2

Alles is Talent is een aanpak om talentontwikkeling binnen de school en de wijk een kwaliteitsimpuls te geven. Buurt, school en ouders werken samen aan de talentontwikkeling […]

Alles is talent: deel 3

Alles is Talent is een aanpak om talentontwikkeling binnen de school en de wijk een kwaliteitsimpuls te geven. Buurt, school en ouders werken samen aan de talentontwikkeling […]