Practitioner/begeleider SVIB School Video Interactie Begeleiding

Binnen de opleiding worden kennis, praktijk en professioneel handelen met elkaar verbonden. Het doel van deze opleiding is om theoretische- en praktijkkaders aan te reiken voor systematische interactie-analyse op de onderlinge interactie-effecten tussen ‘professional, praktijk en doelgerichtheid in de context’.

Flitsbezoek

Met de ‘Flitsbezoeken’ kan de leidinggevende in zeer korte tijd inhoudelijk goed op de hoogte blijven van de kwaliteit van de lessen in de school.

Ondersteuningstraject voor startende docenten

𝘎𝘳𝘰𝘦𝘪𝘦𝘯 𝘪𝘯 𝘫𝘦 𝘳𝘰𝘭. 𝘡𝘶𝘪𝘯𝘪𝘨 𝘰𝘱 𝘫𝘦 𝘱𝘰𝘵𝘦𝘯𝘵𝘪𝘦𝘦𝘭. Samen met andere startende docenten, word je gedurende 5 maanden zorgvuldig begeleid d.m.v. training en intervisie. Indien je dat wenst, coachen we je en brengen we zelfs je persoonlijke stressprofiel in kaart.

Gelukswandeling

Femnomenaal met het hele team Deze gelukswandeling kan gepland worden op een dagdeel. Standaard is de wandeling geschikt voor een groep van 15-20 personen. Jullie worden ontvangen met koffie, thee en iets lekkers op een groene bosrijke locatie in de buurt van Son en Breugel óf in overleg.

VO-managementcoach (Tranche 9)

De opleiding VO-managementcoach is bedoeld voor ervaren bestuurders en schoolleiders die zich willen ontwikkelen tot gecertificeerd coach én die deze kennis en expertise vervolgens willen inzetten om (beginnende) collega’s in de sector te ondersteunen bij hun professionalisering.

Leren omgaan met werkdruk

Ben jij docent in het PO of VO en ervaar je werkdruk? Heb je stressklachten en wil jij weten hoe je daar het beste mee om kunt gaan? In deze training krijg je uitgebreid inzicht in werkdruk. Je leert stress hanteren en spanning verminderen. 

Training Time management

De training ’Time management’ is bestemd voor docenten die een te hoge werkdruk ervaren en beter met hun tijd willen omgaan. Tijdens de trainingsmiddagen en individuele coachgesprekken deel je voorbeelden uit de praktijk en doe je praktische vaardigheden op. Je leert concrete technieken toe te passen om effectiever en doelgerichter te werken. De opbrengst? Meer ruimte, rust en werkplezier!

CPC congres – Hoe vrij ben jij?

Op woensdag 29 maart 2023 organiseren wij de derde editie van het CPC Congres met als thema 'Hoe vrij ben jij?' in theater het Spant in Bussum. Een dag voor alle (aankomend) professionals in het onderwijs, in het primair en voortgezet onderwijs en het mbo. Met toonaangevende sprekers en professionals van binnen en buiten het onderwijs die hun ervaring met het congresthema ‘Hoe vrij ben jij?’ met je zullen delen.

Contact en de persoonlijkheid van de leraar

Na deze lezing begrijp je (nog) beter wie je bent, waar je vandaan komt en hoe je in relatie staat tot anderen. Door te onderzoeken wie je bent en wie je wilt zijn, ontstaat er een perspectief voor je eigen ontwikkeling. Een indringende masterclass over de zoektocht van elk mens!

Weten wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen

Soms ben je de leraar/leider die je wilt zijn en soms ben je de leraar/leider die je liever niet wilt zijn. Vaak hangt dat samen met situaties, waarin we niet precies weten wat we moeten doen. In deze masterclass leer wat je moet doen als je niet weet wat je moet doen, én hoe je de verantwoordelijkheid voor wat er speelt, kunt delen met je leerlingen.

Online: Pedagogisch Con-Tact

Hoe verbonden voel jij je met jezelf en de ander? Kun je behoefte van gedrag onderscheiden en daar contact mee maken? Het online traject ‘Pedagogisch Contact: in contact met jezelf om in contact te komen met de ander’ biedt inzicht in de betekenis van het menselijk contact, uitzicht bij belemmeringen in dat contact en reikt mogelijkheden aan om het contact te verstevigen.

Online: Sturen op autonomie

Maak jij je eigen keuzes en stimuleer jij leerlingen dat ook te doen? Ben je OK met jezelf en de ander, ongeacht het gedrag dat ze laten zien? Het online traject ‘Sturen op autonomie: weten wat je doet om te doen wat je weet’ helpt je om je bewust te worden van hoe autonoom je zelf bent en hoe je kunt sturen op je eigen autonomie en die van anderen.

Individuele coaching leider

Als leider is het ook soms 'lonely at the top'. Met wie kun je sparren over de issues die spelen in je organisatie? Hoe krijg je het team in beweging? Een coach denkt met je mee zodat je inzicht krijgt, meer keuze ervaart en je weer volledig regie kunt nemen.