Begeleidingstraject kansrijke combinatiegroepen
Kansrijke Combinatiegroepen is een door Cedin ontwikkelde werkwijze die een hoge kwaliteit van onderwijs, differentiatie, betrokkenheid en eigenaarschap van leerlingen garandeert. Tegelijk vermindert onze werkwijze de werkdruk die leerkrachten in combinatiegroepen vaak ervaren en krijgt men de ‘regie’ weer terug!
Moeite met rekenen: passende interventies
In dit webinar staan de verschillende ondersteuningsniveaus centraal. De leerkracht is eerst aan zet om iedere leerling kwalitatief goed rekenonderwijs te bieden, voordat externe deskundigen in beeld komen en er onderzoek wordt gedaan naar dyscalculie. Hoe kun je deze ondersteuningsniveaus op je school inkleuren om te zorgen dat leerlingen ondersteuning op maat krijgen?
Co-teaching
Co-teaching is een vorm van teamleren waarbij twee leerkrachten samen verantwoordelijk zijn voor het onderwijs in een klas. Dit houdt in dat leerkrachten samen lessen voorbereiden, lessen uitvoeren en hun lessen evalueren. Door deze intensieve samenwerking vindt verdieping van kennis en vaardigheden plaats.
De rugzak van tegenwoordig – de zorgleerling in het reguliere onderwijs
Deze cursus heeft tot doel om jou als professional inzicht te geven in de concrete gedragingen van de leerling en handvatten aan te reiken.
-
Aeres Hogeschool
- € 795
Leervoorkeuren
Deze workshop draait om kennismaken en werken met leervoorkeuren (Language of Learning) van Manon Ruijters.
Handelingsgericht Werken (HGW) binnen Passend Onderwijs
Aansluitend op de eisen die gesteld worden vanuit Passend Onderwijs bieden wij een traject aan voor teams om binnen de eigen school hier vorm aan te geven.
-
Aeres Hogeschool
- € 5000
Knap lastig gedrag 4-12 jaar
Deze training is bedoeld voor Pedagogisch Medewerkers en onderwijsassistenten. Iedereen die met kinderen werkt, komt in het werk soms ‘lastig’ gedrag tegen. Het kan helpen om naar de situatie te kijken door de ogen van het kind. Tijdens de modules krijgen deelnemers handvatten aangereikt om beter met opvallend gedrag om te gaan.
-
Werkend Leren
- € 575
Knap lastig gedrag 2-4 jaar
Deze training is bedoeld voor Pedagogisch Medewerkers. Iedereen die met kinderen werkt, komt in het werk soms ‘lastig’ gedrag tegen. Het kan helpen om naar de situatie te kijken door de ogen van het kind. Tijdens de modules krijgen deelnemers handvatten aangereikt om beter met opvallend gedrag om te gaan.
-
Werkend Leren
- € 575
Passend onderwijs, past het ons wel?
Tijdens deze scholing gaat Pieter Zuidema het gesprek aan met een team over wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn rondom passend onderwijs.
Lesprogramma voor certified coaches
Met dit speciale lesprogramma krijgen instructiecoaches tools en strategieën om één-op-ééngesprekken met docenten effectief te laten verlopen. Het lesprogramma is gemaakt om op deze volgorde (dus de volgorde waarin de lessen staan) te worden gevolgd.
Geavanceerde training
Welkom bij de Geavanceerde training. Door te lezen, video's te bekijken en activiteiten te doen, leer je de nieuwste manieren om Google te integreren in je lessen. Je kunt altijd starten of stoppen met de lessen. We houden bij waar je bent gebleven in de cursus. Na deze cursus kun je het examen afleggen om Google-gecertificeerd docent Niveau 2 te worden.
Formatief handelen bij de MVT
Je zou graag meer aandacht willen besteden aan het leerproces van leerlingen maar niet continu bezig willen zijn met het nakijken van tussenproducten. Je hebt behoefte aan praktische handvatten om je lessen zo vorm te geven dat je leerlingen ook zonder ‘cijferdruk’ aan de slag gaan. Tijdens een training ‘formatief handelen bij MVT’ leer je hoe je dit samen met je collega’s kunt organiseren.
Passend onderwijs en ontwikkelingsperspectief
Het primaire doel van het OPP is de ontwikkelingskansen van leerlingen te optimaliseren: het belang van de leerling staat voorop. De deelnemers krijgen tijdens deze bijeenkomst handvatten voor het opstellen, uitvoeren, monitoren en evalueren van een OPP en voor de wijze waarop de samenwerking met ouders vormgegeven kan worden rond het OPP.
Symposium: ‘Inclusief ≠ 1-op-1’
De stichting StiBCO organiseert op zaterdag 15 april 2023 een symposium voor ouders/verzorgers en professionals uit het onderwijs, de zorg en arbeids- en sociale zekerheidssector. Het thema is inclusie in relatie tot leer- en ontwikkelpotentieel.
-
Stichting StiBCO
- 15 apr. 2023
- € 69.50
Reading progress
Reading Progress is een toevoeging aan Microsoft Teams waardoor leerkrachten een (voor)leesopdracht kunnen geven aan leerlingen die gericht is op de individuele leerbehoefte.
Onderwijsontwerp
Als jullie aan de slag willen met het (her)ontwerpen van lessen, lessenseries, modules of opleidingen, dan begeleiden we jullie graag bij het maken van weloverwogen en goed doordachte keuzes.
Differentiatie in de klas met de ingebouwde hulpmiddelen in Office 365 en Windows
Leren op afstand biedt unieke uitdagingen die het moeilijk maken om onderscheid te maken of wijzigingen aan te brengen tijdens een les.
Leeromgevingen ondersteunen met instructief leiderschap
In deze module wordt het gebruik van instructieleiderschap verkend om leeromgevingen te ondersteunen.
Kansrijke combinatiegroepen
In een combinatiegroep onderwijst één leerkracht twee of meer jaargroepen. Hoe pak je dat op een effectieve manier aan?
Didactiek: leren optimaliseren
Didactiek is de kern van je beroep. Je denkt goed na over een logische opbouw van je lessen of kiest een geschikte methode die je daarbij helpt, je wisselt werkvormen af, houdt rekening met verschillen tussen leerlingen en weet ze te motiveren. Daarnaast spelen ontwikkelingen een rol. Hoe zet je nieuwe media in? Of hoe houd je rekening met inzichten uit breinonderzoek?