Scholen kregen in 2022 voor het eerst te maken met nieuwe eindtermen en kerndoelen. Dit omdat het curriculum, dat stamt uit 2006, werd geactualiseerd. De afgelopen jaren hebben leraren, schoolleiders, vakverenigingen, wetenschappers en andere experts voorstellen opgeleverd voor de herziening van het curriculum. Wat betekent dit voor jou? Lees het artikel Toekomstgericht onderwijs 

Digitaal burgerschap integreren op school én in de klas 

Telefoonverbod op school, lesvoorbereiding met ChatGPT en digitale systemen: hoe gaan we als onderwijsprofessionals om met de groeiende rol van de digitale wereld? Digitaal burgerschap biedt een manier om actief met dit vraagstuk aan de slag te gaan. Scholen spelen immers een sleutelrol in het aanleren van vaardigheden om veilig, kritisch en verantwoord met de […]

Ben je gepassioneerd door leren, ontwikkelen en het bevorderen van groei binnen organisaties? Zoek je een dynamische en veelzijdige carrière waarin je een positieve impact kunt hebben op individuen en …

The dutch way of education

E. Hooge, G. Biesta, M. Snoek, M. van der Meer, S. Waslander, M. Vermeulen, I. de Wolf, J. Verkroost, H. Franssen, C. Hummels, R. Wolff, J. Doornenbal, A. Harris en M. Jones.