Gymtas vergeten! Boek ligt nog thuis… Vaak is het dezelfde leerling die spullen vergeet of dingen kwijt is. Anderen hebben moeite zich te concentreren of om aan hun schoolwerk te beginnen. Een achterstand in de ontwikkeling van executieve functies zou daarin een rol kunnen spelen! En daar is wat aan te doen!
Effectiever resultaat boeken, met minder hard werken en met meer energie. Dat klinkt goed toch?! Met Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) leer je te communiceren vanuit zelfvertrouwen en met zelfreflectie en bewustzijn.
Deze verdiepingstraining is een vervolg op de basistraining Hechting en trauma. Met de kennis uit de basistraining, ga je oefenen met het leren herkennen van signalen en onderkennen van de problematiek. Het accent in deze training ligt op trauma.
Door (micro)trauma bij zowel jezelf als bij anderen te herkennen en erkennen, kan veel leed worden voorkomen. Bovendien biedt het een beter startpunt om problematiek en diagnostiek vanuit een traumaperspectief te benaderen. Daar leer je meer over tijdens deze training.
In de e-learning modules Referentieniveaus verrijk je je kennis omtrent referentieniveaus.
Om het maximale leerrendement bij ieder kind te kunnen realiseren is inzicht in het leerrendement cruciaal. In de e-learning module Leerrendement vergoot je je inzicht in het optimaal versterken van het leerrendement.
In de e-learning module Beredeneerd differentiëren verrijk je je kennis betreft verschillende differentiatievormen. Je leert de plus,- en minpunten tegen elkaar af te zetten en op basis van zicht op de onderwijsbehoeften de juiste vorm te kiezen.
Met de module Zicht op intelligentie krijg je een verdiepende kijk op het aansluiten bij onderwijsbehoeften. De module zoomt in op zowel leerling met een hoge als lage intelligentie.
In de e-learning module Kind in-Zicht maak je kennis met de zes uitdagingen van onderwijs op basis van inzicht in de leerling.
Een opleiding die jou leert je rol als begeleider van de leerling-zorg of kwaliteitscoördinator onderwijs te versterken, je collega’s te coachen en je plek in te nemen binnen het omvangrijke spectrum van de totale leerling-zorg.
Op scholen het verschil maken voor onderwijsteams? Na de opleiding tot Agile Coach ben jij er klaar voor!
Een ononderbroken leerontwikkeling realiseren is in de onderbouw altijd een uitdaging. Welke visie is er nodig om aan de ...
Leer in deze module hoe je een leerling met een TOS én SI kunt motiveren tot leren en ontwikkelen.
In deze module leer je hoe je interventies kunt inzetten in het voorbereidend en lees- en spellingonderwijs en welke leerkrachtvaardigheden daarbij nodig zijn.
Laat je leerling actiever meedenken en meepraten in de klas en zorg voor meer interactie. Aan de hand van ‘De gespreksboom’ leer je op maat vragen stellen en passend reageren op wat je leerling zegt.
Wil je meer alert zijn op de taalontwikkeling van jouw leerling(en)? En wil je weten welke hulpbronnen je kunt inschakelen? Volg dan deze module.
Deze module geeft je handvatten om peuters met een spraak- en taalachterstand eerder te signaleren. Leer de signalen herkennen aan de hand van verhelderende praktijkvoorbeelden.
Wil jij weten wat de signalen zijn bij kleuters en hoe je in dat geval moet handelen? Dan is deze module voor jou!
In deze module maak je kennis met methoden en technieken die je hierbij kunnen helpen en waarmee je de communicatieve redzaamheid van de leerling kunt versterken.
In deze module maak je kennis met deze vier werkwijzen om het begrijpend luisteren van leerlingen (met een TOS) te stimuleren.