Werk je op een basisschool en wil je meer weten over de vakdidactiek van Engels in het basisonderwijs? Wil je je Engelse taalvaardigheid verbeteren zodat je in het Engels les kunt geven? Dan is deze cursus iets voor jou!
Werken aan goede leerresultaten is belangrijk. Leren met diepgang en betrokkenheid gaat een stap verder. Dat is leerlingen ‘boeien’ met onderwijs dat zin en betekenis voor […]
Goed begrijpend lezen geven is een kunst en doet een beroep op meerdere vaardigheden van leerkrachten. News2Learn helpt u daarbij en maakt hiervoor gebruik van de […]
Zoek je manieren om jouw leerlingen bij rekenwiskunde meer te laten nadenken? Wil je hen actief en samen gemotiveerd laten leren? Wil je meer weten over hoe jouw leerlingen rekenen, denken en redeneren? Werk dan met rijke rekenvragen! In deze masterclass leer je wat de kenmerken zijn van rijke rekenvragen, hoe je ze zelf kunt ontwerpen en hoe je ze in kunt zetten in de lessen rekenwiskunde.
Gebruik eens spelvormen uit het improvisatietheater voor Spelend Leren in je groep! Tijdens deze interactieve studiedag ga je praktisch en laagdrempelig aan de slag aan de hand van 100 spelvormen uit het improvisatietheater die je direct kunt inzetten bij diverse vakgebieden en leerdoelen in je groep. Na afloop ontvang je de box vol LEF! zodat je direct zelf aan de slag kunt.
Met Sprongen Vooruit is een programma voor rekenen en wiskunde in het primair onderwijs. Het programma is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, voortschrijdende inzichten op het gebied van didactiek, pedagogiek en reken-wiskundeonderwijs.
Met Sprongen Vooruit is een programma voor rekenen en wiskunde in het primair onderwijs. Het programma is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, voortschrijdende inzichten op het gebied van didactiek, pedagogiek en reken-wiskundeonderwijs.
Met Sprongen Vooruit is een programma voor rekenen en wiskunde in het primair onderwijs. Het programma is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, voortschrijdende inzichten op het gebied van didactiek, pedagogiek en reken-wiskundeonderwijs.
In het scholingstraject maken leerkrachten en anderen in school kennis en experimenteren met elementen van Formatief handelen.
Leer hoe je het rekenonderwijs versterkt, een gedeelde visie ontwikkelt en praktische tools inzet om leerlingen beter voor te bereiden op een digitale toekomst.
Leerlingen doen op school de hele dag leerervaringen op. Wat er gebeurt er op zo’n moment in het brein van leerlingen? Als je dit goed begrijpt, dan kun je je handelen nog nauwkeuriger afstemmen. Wat heeft je leerling op dat moment nodig? De cursus Breinkracht is jouw kans om je kennis over het brein bij te spijkeren aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten.
Tijdens deze training krijg je inzicht in hoe leren werkt in het brein en verken je de verschillende directe instructiemodellen (ADI, EDI, IGDI). Zo maak je je jou lessen nog effectiever!
Tijdens deze praktijkgerichte training leer je hoe je activerende didactiek effectief kunt inzetten in jouw onderwijspraktijk. Onder begeleiding van ervaren trainers ontdek je de kracht van activerende werkvormen en leerstrategieën.
In deze training ontdek je hoe je met Coöperatieve leerstrategieën ervoor kunt zorgen dat leerlingen de taalverschijnselen actief kunnen oefenen, waardoor ze van en met elkaar leren.
Deze krachtige, praktijkgerichte opleiding zet de filmcamera in als spiegel voor (zelf)reflectie. Het samen bekijken en bespreken van videobeelden geeft inzicht in het eigen handelen, en wat het effect daarvan is op de ander. De begeleidingsmethodiek Beeldcoaching is oplossings- en handelingsgericht.
Tijdens deze training leer je jonge kinderen in groep 1 en 2 gericht observeren en hun leerpotentieel in kaart te brengen door zelf aan het werk te gaan met het kind.
De opleiding tot Interne schoolcoach didactiek is bedoeld voor scholen die willen investeren in het niveau van basisvaardigheden en complexe vaardigheden van hun leerkrachten in de school. Om dit te bereiken is een nieuwe taak in het leven geroepen: de interne didactische schoolcoach.
In dit webinar duiken we diep in de preventie van gedragsproblemen, met concrete handvatten voor gedragsmanagement. Ontdek hoe je als leraar structuur, pedagogische ondersteuning en effectieve didactische strategieën kunt inzetten om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren.
In deze cursus leer je de theorie van de zes rollen van de leraar kennen, met de achterliggende theoretische onderbouwing hiervan
In deze cursus leer je definities van didactische werkvormen en wat de effectiviteit ervan is voor het leren in de klas.