Mbo-certificaat Didactische Ondersteuning
Personeelstekorten bij integrale kindcentra en brede scholen vragen om breed inzetbare medewerkers. Het gaat dan om pedagogisch medewerkers die zowel beschikken over pedagogische als didactische vaardigheden.
Soepel naar groep 3
In deze workshop leer je hoe je al vanaf de eerste dag van het schooljaar beter aansluit bij de behoeften van de ‘kleuters’ die dan starten met groep 3.
Thematiseren in groep 1-2
Creëer grote betrokkenheid en zorg voor een uitdagend en betekenisvol spelgericht thematisch aanbod, waarbij jij de doelen voor ogen hebt!
-
Tessel van der Linde Onderwijsadvies
- 4 sep. 2023
- meer startdata
- € 595
Onderwijs aan nieuwkomers
Wil jij binnen je school dé specialist worden op het gebied van onderwijs aan nieuwkomers? Wil jij je ontwikkelen tot coach, sparringpartner, inspirator of sleutelfiguur als het aankomt op diversiteit in de groep qua talige en sociaal-emotionele ontwikkeling? Wil jij meer leren over Taalontwikkeling & Meertaligheid, SEL & Trauma en Ouderbetrokkenheid & Culturele Responsiviteit? Kies dan voor de post-HBO leergang Onderwijs aan Nieuwkomers. Zo til je jouw rol naar het volgende niveau.
Oplossingsgerichte rapportvergadering of leerlingbespreking
Heeft u na afloop van leerlingbespreking en/ of rapportenvergadering het idee dat er veel is besproken maar dat er weinig concrete acties zijn afgesproken? Volg deze scholing!
Basisdidactiek van het rekenen
Deze opleiding biedt een goede theoretische basis en een effectieve vertaalslag naar uw eigen onderwijspraktijk. Het accent van de opleiding ligt op de vertaalslag naar het didactisch handelen van de docent in de rekenles.
Meten en Meetkunde
Methodeonafhankelijke toetsen laten zien dat rekenprestaties van veel VO- leerlingen voor het domein Meten & Meetkunde structureel achterblijven.
Functionele leesvaardigheid (verkort)
U investeert veel in het vergroten van de leesvaardigheid van uw leerlingen maar bent nog niet tevreden over de effecten daarvan? Volg deze scholing!
ICT bij het vak Nederlands (alleen bij jou op school)
Tijdens deze training leren wij je de tools te gebruiken voor je les en helpen wij je op weg het leerrendement en de motivatie in de klas te verhogen.
Aan de slag met talige rekensommen
Je verwerft kennis over welke vaardigheden leerlingen nodig hebben om talige rekensommen op te lossen.
-
CPS
- 14 nov. 2023
- € 410
Beter leren formuleren door redeneren en argumenteren
In deze training leer je leerlingen bewuster en completer te redeneren en argumenteren op basis van inhoud.
-
CPS
- 20 sep. 2023
- € 409
Summerschool Examentraining moderne vreemde talen voor docenten
Je leert over het verschil tussen leesvaardigheid en toetsvaardigheid en over strategieën om vragen beter te begrijpen en te beantwoorden.
-
CPS
- 22 aug. 2023
- € 445
Summerschool Vakdidactisch coachen
In deze training leer je wat vakdidactisch coachen inhoudt.
-
CPS
- 15 aug. 2023
- € 645
Rekendidactiek voor onderwijsassistenten
Onderwijsassistenten voeren allerlei activiteiten uit die bijdragen aan een betere ontwikkeling van kinderen. Wil jij leren hoe je zélf (groepjes) kinderen op het gebied van rekenen extra kunt ondersteunen? En wil je ook de begeleidings- of instructiemomenten kunnen vormgeven? Dan is deze online training echt iets voor jou.
-
Cedin
- 3 okt. 2023
- meer startdata
- € 325
Taaldidactiek voor onderwijsassistenten
Met deze training vergroot jij je algemene didactische én vakspecifieke kennis. Je krijgt ontzettend veel ideeën en tips die jou helpen om kinderen zo goed mogelijk te kunnen begeleiden bij taal.
-
Cedin
- 3 okt. 2023
- meer startdata
- € 325
Leerarrangement pedagogisch/didactisch coachen (leren van binnenuit)
Dit leerarrangement richt zich op leraren, hun werkcontext (met schoolleiders) die al pro-actief met ondersteuning van hun leidinggevende het pad van pedagogisch-didactisch coach zijn betreden of op het punt te staan dat te doen. Die in de context van hun school coachend ondersteuning bieden aan startende en zittende collega’s en zich daar graag verder in willen ontwikkelen. Het heeft de voorkeur als tweetallen zich aanmelden vanuit dezelfde werkcontext.
Slechtziende leerlingen in groep 5 en 6
Tijdens deze dag krijg je meer inzicht in het functioneren van je slechtziende leerling. Je krijgt handvatten om je pedagogisch en didactisch handelen hierop af te stemmen. Ook is er ruimte om met je collega’s ervaringen uit te wisselen.
Slechtziende leerlingen in groep 4
Tijdens deze dag krijg je meer inzicht in het functioneren van je slechtziende leerling. Je krijgt handvatten om je pedagogisch en didactisch handelen hierop af te stemmen. Ook is er ruimte om met je collega’s ervaringen uit te wisselen.
Dalton nt2
Wat doe je met een “Nederlands als tweede taal” kind in je klas? Hoe leer een kind een nieuwe taal en welke didactiek en werkvormen zet je daarbij in?
Vizier spel
VIZIER is een bordspel dat door een team gespeeld kan worden om de visie op onderwijsontwerp en didactiek boven tafel te krijgen. Begeleid door het spel en één van onze spelleiders ga je interactief aan de slag met verschillende onderwerpen die belangrijk zijn voor het vormen van de onderwijsvisie.