Dit boek is een ruimteschip waarmee je door het pestuniversum van het onderwijs kunt navigeren. Er bestaan er meer en ieder ruimteschip heeft zijn eigen besturingssysteem. […]
In deze bundel zijn verschillende boeiende lezingen over opvoeden opgenomen waaronder drie lezingen die Jeanne Meijs begin 2000 heeft gegeven: Opvoeden in de 21e eeuw, Opvoeden en religie en Agressie en onrust bij kinderen.
Jaarlijks zijn er duizenden slachtoffers van online shaming, oftewel van ongewenst verspreiden van online naaktbeelden. Deze slachtoffers kampen vaak met gevoelens van schuld en schaamte.Omdat het […]
Dit boek belicht het aparte karakter van (cyber)pesterijen en trekt bewust de kaart van een integrale, hogeschool-brede aanpak. Steunend op wetenschappelijk onderzoek krijgen hogescholen en universiteiten theoretische en praktische handvatten aangereikt waarmee ze hun huidige anti-pestaanpak in vraag kunnen stellen en versterken.
Ruim 20% van de pubers wordt regelmatig gepest. Dit praktische boek biedt leerkrachten en begeleiders in en buiten het onderwijs handvatten over hoe pesten kan worden […]
Pesten is een ernstig probleem voor slachtoffers, daders en andere betrokkenen. Om pesten goed te kunnen aanpakken, moet een antwoord worden gegeven op de volgende vragen: […]
Zijn kinderen wreed? Is pesten onvermijdelijk? Ben je vroeger zelf gepest en ben je bang dat jouw kind hetzelfde lot wacht? Aan de hand van wetenschappelijke inzichten uit de psychologie, de sociologie, de biologie en de praktijk, afgewisseld met tips en adviezen voor ouders, bespreekt de auteur waarom en wanneer kinderen (en volwassenen) pesten, waarom sommigen de klos zijn en waar ouders van gepeste kinderen tegenaan lopen.
Wat is pesten eigenlijk? Wanneer wordt plagen of ruzie pesten? Wie is die pester en hoe komt hij aan die rol? Welke rol spelen de meelopers? […]
De 50 beste spelletjes tegen pesten op school Pesten in scholen en in de maatschappij is een zeer serieus te nemen probleem. Plagen, uitschelden, bedreigen, reputaties […]
De auteurs bespreken maatregelen en mechanismen om deze risico’s te vermijden. Het boek laat zien in hoeverre onderwijsvoorrangsbeleid en brede scholen risicoleerlingen bij de les kunnen houden.