DUO Onderwijsonderzoek & Advies


Kwantitatief én kwalitatief onderzoek

Wij werken sinds 1995 voor scholen/besturen in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs en hoger onderwijs en voor kinderopvangorganisaties. We werken niet alleen voor scholen/besturen, maar ook leveranciers aan het onderwijs oftewel organisaties die zich op het onderwijsveld richten: culturele instellingen, onderwijsadviesbureaus, goededoelenorganisaties, educatieve uitgeverijen, ontwikkelaars van digitale leermiddelen, enzovoort.

We voeren zowel kwantitatief onderzoek (vooral online) als kwalitatief onderzoek (groepsgesprekken, diepte-interviews, workshops) uit.

Altijd 100% maatwerk

Wij stemmen het onderzoek af op de wensen/behoeften van onze opdrachtgevers af en leveren altijd 100% maatwerk. Wij nemen ‘de lead’ gedurende het hele onderzoeksproces en voeren onderzoeksprojecten uit van begin tot eind: wij voeren een intakegesprek, wij stellen een (vrijblijvend) onderzoeksvoorstel op, stellen bijbehorende vragenlijsten/checklists op, voeren het veldwerk uit (online, interviews, groepsgesprekken) en analyseren de onderzoeksgegevens.

Wij kunnen een rol spelen bij de ‘nazorg’, bijvoorbeeld met workshops waarin we met de betrokkenen aan de slag gaan met de onderzoeksresultaten en gezamenlijk komen tot de vervolg- of verbeteracties.

De resultaten

De resultaten koppelen we altijd terug met een toegankelijk rapport met concrete conclusies en praktische aanbevelingen.

Stel deze aanbieder een vraag

  • DUO Onderwijsonderzoek & Advies
  • Euclideslaan 60
  • 3584 BN Utrecht

Het aanbod van deze aanbieder

Online shaming in het PO en VO

Jaarlijks zijn er duizenden slachtoffers van online shaming, oftewel van ongewenst verspreiden van online naaktbeelden. Deze slachtoffers kampen vaak met gevoelens van schuld en schaamte.Omdat het […]

Afstandsonderwijs op basisscholen

Sinds 16 maart 2020 zijn de basisscholen door de coronacrisis gesloten. De scholen en de leerkrachten zijn aangewezen op het verzorgen van afstandsonderwijs. Wij (onderwijsvakblad Didactief […]