E-learning VE in de kinderopvang

In deze e-learning leer je de basis van het werken in de VE. Je ontdekt meer over peuters: wie zijn ze eigenlijk? Welke ontwikkeling maken ze door? En hoe leren ze het beste? Je leert vervolgens hoe je jouw aanbod hierop aansluit met activiteiten, spel(materiaal) en de inrichting van de ruimte. Daar profiteren alle peuters van!

Fit voor de klas!

Manage je energie: lesgeven is topsport Anderen laten groeien is waarom je koos voor dit vak. Maar je merkt steeds vaker dat je hier minder oog […]

Fit voor de klas!

Manage je energie: lesgeven is topsport Anderen laten groeien is waarom je koos voor dit vak. Maar je merkt steeds vaker dat je hier minder oog […]

Werken met omgekeerde leerlinggesprekken

Inhoud In omgekeerde leerlinggesprekken nemen leerlingen zelf de leiding in hun eigen ontwikkeling. Ze worden (nog meer) eigenaar van hun eigen leerproces, vergroten hun betrokkenheid en […]

De begeleider als instrument

Wil je je eigen gedrag en dat van anderen beter leren begrijpen en je communicatie optimaliseren? In deze 3-daagse lees, ervaar, analyseer en experimenteer je over en met diverse psychologische concepten. Je leert deze theorie in je eigen gedrag en communicatie herkennen. Dit is een training in een kleine groep met veel ruimte voor intervisie: constructief, voedend en inspirerend. Het is géén gespreksvaardigheidstraining; de oefeningen gaan over jou in je functioneren als begeleider. Je leert wat er al goed werkt in je begeleiding, hoe dat komt én krijgt nieuwe gereedschappen voor nog betere gesprekken en contact. Je werkt met eigen casussen.

Zorg- en onder­steunings­coördi­nator MBO (basis)

Welke rol heb je als zorg- en/of ondersteuningscoördinator in de school? Wat is jouw visie op passend/inclusiever onderwijs en ondersteuning? Met welke kaders en wetgeving moet je rekening houden? Hoe geef je vorm aan beleid en hoe implementeer je dat op de werkvloer? Met welke interne en externe partijen werk je samen? Tijdens deze basistraining worden deze en nog vele andere vragen beantwoord. Misschien moet je nog starten of ben je net begonnen: je krijgt een belangrijke basis voor je nieuwe rol. Je leert van een ervaren trainer uit het veld en kunt je ervaringen delen met collega’s. Je houdt de rest van het schooljaar toegang tot de Online Academie, waar achtergrondinformatie en vragen worden gedeeld.

  • BiOND
  • 11 nov. 2024
  • € 1.425
  • € 1.250

Zorg- en onder­steunings­coördi­nator VO (basis)

Welke rol heb je als zorg- en/of ondersteuningscoördinator in de school? Wat is jouw visie op passend/inclusiever onderwijs en ondersteuning? Met welke kaders en wetgeving moet je rekening houden? Hoe geef je vorm aan beleid en hoe implementeer je dat op de werkvloer? Met welke interne en externe partijen werk je samen? Tijdens deze basistraining worden deze en nog vele andere vragen beantwoord. Misschien moet je nog starten of ben je net begonnen: je krijgt een belangrijke basis voor je nieuwe rol. Je leert van een ervaren trainer uit het veld en kunt je ervaringen delen met collega’s. Je houdt de rest van het schooljaar toegang tot de Online Academie, waar achtergrondinformatie en vragen worden gedeeld.

Startende decanen vmbo (basis, online)

Starten als decaan kan een grote klus zijn waarbij je zoekt naar kaders, begeleiding en contact met collega’s. Deze basistraining voor startende decanen is daarom onmisbaar voor iedereen die als decaan begint of onlangs is begonnen. In tweeënhalve dag word je meegenomen langs alle belangrijke thema’s die bij het decanaat komen kijken. Je leert de kneepjes van het vak van een ervaren trainer en decaan, en wisselt ervaringen uit met andere startende decanen.

  • BiOND
  • 16 jan. 2025
  • € 1.140
  • € 975

Mindful leren kiezen

Keuzes maken is soms lastig, zeker als het er echt toe doet. Om te kunnen kiezen moet je weten wat er in je omgaat. Het is gemakkelijk om verstrikt te raken in de wirwar van gedachten en emoties die in ons omgaan. Mindfulness, oftewel aandachtig zijn, biedt een verademing te midden van deze stroom van gedachtes.  Het stelt je in staat om bewust aanwezig te zijn in het moment, zonder worden meegesleept door zorgen over het verleden of de toekomst en van waaruit je authentieke beslissingen kan nemen. 

Coachingsvaardigheden voor het mbo

Een belangrijk deel van de werkzaamheden van begeleiders in het mbo, zoals zorg- en ondersteuningscoördinatoren en studieloopbaanbegeleiders, bestaat uit het begeleiden, motiveren en beïnvloeden van hun omgeving. Deze vaardigheden zijn belangrijk bij het samenwerken met collega’s, maar ook oudergesprekken, teambijeenkomsten en collegiale consultaties. Sommige technieken pas je wellicht al onbewust toe of heb je gedurende je loopbaan aangeleerd. Tijdens deze training leer je welke vaardigheden en technieken je in welke situatie kunt toepassen.

ACT in LOB

Ben jij als loopbaanbegeleider ook op zoek naar concrete tools die leerlingen of studenten kunnen helpen bij hun studiekeuzeproces? Heb je behoefte aan praktische instrumenten om die keuzestress te verminderen? Met deze training leer je werken met onze online toolkit ACT in LOB. 

Verdiepende training zorg -en onder­steunings­coördinator VO

Heb jij als zorg- of ondersteuningscoördinator de basis onder de knie en ben je op zoek naar verdieping in je werkzaamheden? Dan is dit de training voor jou. In de basistraining behandelen we de basisprincipes voor je handelen als zorg- of ondersteuningscoördinator. In deze vervolgtraining gaan we de diepte in en breng jij je eigen professionaliteit naar een hoger niveau. Onder begeleiding van twee ervaren trainers en in een kleine groep.

Verdiepende training decanaat

Ben je een aantal jaar werkzaam als decaan of LOB coördinator en wil je jouw kennis en vaardigheden rondom LOB en het decanaat vergroten? In deze verdiepende training staat de onderwijspraktijk centraal: je gaat samen met andere deelnemers de diepte in aan de hand van jouw schoolpraktijk. De trainers – ervaren en bevlogen decanen – maken de theorie direct toepasbaar. Ga aan de slag met het uitdragen van jouw LOB-beleid in de school, leer het te borgen en bewaak de kwaliteit ervan.

Train-de-Trainer Werken Met Baby’s

Vanaf 15 juni 2021 is Edux de trotse eigenaar van de training Werken met Baby’s. De training is door het NJi ontwikkeld. De laatste jaren is er veel onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van baby’s en babyopvang en heeft de Wet Innovatie en Kwaliteit Kinderopvang (IKK) gezorgd voor aangescherpte eisen. Edux heeft in nauwe samenwerking met het NJi de cursus Werken met Baby’s aangepast. De vernieuwde versie is goedgekeurd door FCB, waardoor een soepele overgang mogelijk is.  Wil je de training Werken met baby’s gaan geven? Dat kan. Edux verzorgt vanaf nu de train-trainer scholingsbijeenkomsten voor trainers. 

Je lichaam als instrument

De emoties van sommige kinderen lopen gedurende de dag op en ineens is er dan die driftbui. Of herken je de kinderen die zich terugtrekken, na een dag vol prikkels op school. Wat je ook probeert, je komt maar niet tot écht contact. Wat doe je als praten niet meer helpt? Welke invloed heb jij als professional op het gedrag van kinderen en wat doe je met jouw invloed? Dan ben je bij dit event voor pedagogisch professionals op de juiste plek. 

Digitale geletterdheid in het po

Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen. Iedere deelnemer krijgt tijdens de masterclass het visiespel digitale geletterdheid uitgereikt en is na afloop in staat dit in te zetten in de onderwijspraktijk.

  • 21 jun. 2024
  • € 90

Digitale geletterdheid in het vo

Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen. Iedere deelnemer krijgt tijdens de masterclass het visiespel digitale geletterdheid uitgereikt en is na afloop in staat dit in te zetten in de onderwijspraktijk van het voortgezet onderwijs.