Effectiever resultaat boeken, met minder hard werken en met meer energie. Dat klinkt goed toch?! Met Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) leer je te communiceren vanuit zelfvertrouwen en met zelfreflectie en bewustzijn.
Het doel van de training RTTI-coördinator is het optimaal begeleiden van collega’s bij het werken met RTTI & OMZA. Deze training is bij uitstek geschikt als kopstudie voor Masters RTTI, of sterdocenten die de expertise op andere wijze hebben opgedaan, bijvoorbeeld via de e-learningen.
Wil jij pedagogisch professionals in de bso, het kinderdagverblijf, in de gastouderopvang of het primair onderwijs coachen en trainen? Geef je dan op voor de train-de-trainer!
Deze verdiepende bijscholing leert jou alles wat je nodig hebt om pedagogisch medewerkers te coachen in de ve.
De GroepsGelukCoach Intern maakt met zijn brede kennis en ervaring, zichtbaar wat onder de oppervlakte speelt. In de klassen van collega’s, in een groepje, in de organisatie van de school. Je leert hier de fijne kneepjes van het vak, zodat je goed in staat bent ook andere groepen te coachen met GroepsGeluk. Let op: in de GroepsGeluk trainingen zit een opbouw, waarbij je eerst de basistraining GroepsGelukLeerkracht volgt.
Deze vervolgtraining, ‘Verbonden Geluk,’ biedt niet alleen een verdieping in communicatie, maar integreert ook elementen van systemisch werken in de klas. Ontdek hoe deze samenwerking de verbinding binnen het team en in de klasomgeving versterkt. Deze training is op maat gemaakt voor jouw professionele groei en een nog harmonieuzere GroepsGeluk-ervaring! Let op: in de GroepsGeluk trainingen zit een opbouw, waarbij je eerst de basistraining GroepsGelukLeerkracht volgt.
Wil je graag jouw coachvaardigheden opbouwen of uitbreiden? Volg dan de verdiepingscursus de authentieke coach. Jij staat zelf centraal in deze cursus aan de hand van eigen casuïstiek die jou direct verder helpen in de praktijk. Ontdek hoe je eigen sleutelgebeurtenissen van invloed zijn op jouw manier van coachen. Maak kennis met verschillende theorieën, technieken en modellen die je helpen om het coachingsproces vorm te geven en ervaar dat wat werkt.
Deze coachingscursus heeft vooral aandacht voor jouw ontwikkeling als leerkrachtcoach. Je maakt kennis met verschillende theorieën en technieken die helpend zijn om het coachingsproces vorm te geven. Leer de coachingsvaardigheden vanuit co-teaching en reflectie toe te passen.
Als instructeur mbo geef je studenten instructie, begeleiding en training. Je bent geduldig en staat graag voor de klas. Je werkt graag met mbo-studenten.
Welke rol heb je als zorg- en/of ondersteuningscoördinator in de school? Wat is jouw visie op passend/inclusiever onderwijs en ondersteuning? Met welke kaders en wetgeving moet je rekening houden? Hoe geef je vorm aan beleid en hoe implementeer je dat op de werkvloer? Met welke interne en externe partijen werk je samen? Tijdens deze basistraining worden deze en nog vele andere vragen beantwoord. Misschien moet je nog starten of ben je net begonnen: je krijgt een belangrijke basis voor je nieuwe rol. Je leert van een ervaren trainer uit het veld en kunt je ervaringen delen met collega’s. Je houdt de rest van het schooljaar toegang tot de Online Academie, waar achtergrondinformatie en vragen worden gedeeld.
Welke rol heb je als zorg- en/of ondersteuningscoördinator in de school? Wat is jouw visie op passend/inclusiever onderwijs en ondersteuning? Met welke kaders en wetgeving moet je rekening houden? Hoe geef je vorm aan beleid en hoe implementeer je dat op de werkvloer? Met welke interne en externe partijen werk je samen? Tijdens deze basistraining worden deze en nog vele andere vragen beantwoord. Misschien moet je nog starten of ben je net begonnen: je krijgt een belangrijke basis voor je nieuwe rol. Je leert van een ervaren trainer uit het veld en kunt je ervaringen delen met collega’s. Je houdt de rest van het schooljaar toegang tot de Online Academie, waar achtergrondinformatie en vragen worden gedeeld.
Heb je een coachopleiding afgerond en lijkt het je interessant om ook met teams te werken? Wil je het beste uit teams halen? In deze opleiding bouw je jouw begeleidingscompetenties uit met de basis van teamcoaching. Je werkt daarbij aan je persoonlijke begeleidingsstijl. Als teamcoach leer je (zelfsturende) teams om meer leervermogen te ontwikkelen. Jij stimuleert leerprocessen zodat communicatie, zelfsturing en besluitvaardigheid verbeteren.
De opleiding tot pedagogisch coach is draagt bij aan de ontwikkeling van pedagogisch professionals door hen te voorzien van de kennis, vaardigheden en inzichten die essentieel zijn voor het stimuleren van groei, ontwikkeling en welzijn binnen educatieve en opvoedkundige settings. Met een sterk fundament in zowel theorie als praktijk, bereidt deze opleiding u voor om een sleutelfiguur te worden in de ondersteuning van kinderen, jongeren en hun begeleiders. Ontdek hoe u met behulp van onze opleiding een onmisbare schakel kunt worden in de ontwikkeling van individuen en het positief beïnvloeden van hun educatieve trajecten.
Wil jij graag samen leren, geïnspireerd raken en collega’s uit het hele land ontmoeten? Ben je nieuwsgierig naar hoe jij geholpen kan worden in onderwijskwaliteit, studentenbegeleiding en het aanpakken van welzijn? Dan is de mbo-conferentie KwaliteitsKompas, georganiseerd door de Kennis- en Expertisepunten van de MBO Raad, dé plek voor jou.
De schoolopleider vo/mbo speelt een onmisbare rol bij het opleiden en begeleiden van (aanstaande) docenten die studeren via werkplekleren (route Opleiden in de School = OidS of zij-instroom).
De schoolopleider speelt een belangrijke rol bij het opleiden en begeleiden van (aanstaande) leerkrachten in het basisonderwijs. Aanstaande leraren van de pabo van Driestar hogeschool, krijgen een aanzienlijk deel van hun opleiding op de basisschool. De schoolopleider zorgt voor een leer- en werkklimaat waarin dat mogelijk is.
De lerarenbegeleiding binnen de school is onmisbaar voor een goed leerklimaat. Een activerende methode helpt je om de kwaliteit van de begeleiding te verbeteren. In onze post-hbo schoolvideo-interactiebegeleider (SVIB) leiden we je op tot beeldcoach. Dat doen we met onze activerende methode waarvan video-interactiebegeleiding een belangrijk onderdeel is.
Kinderen willen graag groot zijn, bij de 'grote-mensen-wereld' horen. Dat is hun motief om te leren. Startblokken, een erkend VVE-programma, kunnen leid(st)ers en pedagogisch medewerkers peuters stimuleren in hun ontwikkeling, met spel als belangrijkste instrument. IJsselgroep leidt individuele leid(st)ers, pedagogisch medewerkers én teams op om in hun eigen instelling te werken aan een doorgaande ontwikkelingslijn.
In het netwerk voor gecertificeerde Statblokkentrainers staan nieuwe ontwikkelingen/inzichten en de vragen van de deelnemers centraal. Deze vragen worden met elkaar onderzocht, waarbij we de eigen praktijken verdiepen met theorie vanuit diverse bronnen uit de CHAT community en praktijkonderzoek. Het netwerk is een plek om elkaar te ontmoeten, samen met collega’s ervaringen te delen en kennis rondom het werken met Startblokken te verdiepen.
In praktische trainingen en interactieve bijscholing biedt PlayBack handvatten voor een betere sociale interactie op school tussen jongeren en docenten.