De kern van het onderwijs wordt gevormd door de pedagogische opdracht van de school. Als het goed is, willen alle betrokkenen binnen de school de kinderen optimaal begeleiden bij het ontwikkelen tot een sociale, zelfstandige volwassene. Dit komt tot uiting in alle facetten van het onderwijs.   

 Waartoe willen wij kinderen opvoeden? Die vraag is niet alleen belangrijk voor scholen, die zich bezinnen op hun pedagogische opdracht, maar ook voor ouders die een school zoeken voor hun kind. Sommigen vinden de bereikbaarheid van de school belangrijk, anderen letten goed op de kwaliteit van het onderwijs. Of ouders zoeken een school die past bij hun pedagogische en/of levensbeschouwelijke visie. 

 Meer weten over onderwijsvisie en plannen? Bekijk ons aanbod! 

“Werkplezier, dat is de sleutel”

Wij spraken met Mieke Koeslag-Kreunen, lector Werken in Onderwijs aan de Hogeschool Utrechtover, over haar onderzoek en de overkoepelende drijfveer van het lectoraat: ‘werkplezier’.

“Het is eigenlijk gewoon begonnen bij een soort van ingeving. Ik dacht: het zit in werkplezier, dat is de sleutel.”

Onze training aan de slag met Taalbeleid van 3 dagdelen heeft als doel scholen te ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een effectief taalbeleid, met een focus op het vergroten van de taalvaardigheid van alle leerlingen en zo te voldoen aan de eisen van het inspectiekader.

Directienetwerk

De netwerken zijn interactieve bijeenkomsten waarbij aanwezigen met elkaar en soms een gastspreker in gesprek…

OR en achterban

Als OR vertegenwoordig je de mening van je collega’s. Maar weten jullie eigenlijk wel wat…

“Werkplezier, dat is de sleutel”

Wij spraken met Mieke Koeslag-Kreunen, lector Werken in Onderwijs aan de Hogeschool Utrechtover, over haar onderzoek en de overkoepelende drijfveer van het lectoraat: ‘werkplezier’.

“Het is eigenlijk gewoon begonnen bij een soort van ingeving. Ik dacht: het zit in werkplezier, dat is de sleutel.”