Soms staan in het onderwijs obstakels het leerproces in de weg. Het is verleidelijk om dan direct te handelen om dit obstakel weg te werken, maar dit is niet altijd goed. Door data-geïnformeerd te werken, kunnen scholen nagaan wat nu echt de oorzaken van obstakels zijn en hierop aansluitend hun onderwijs aanpassen. De kans op succes is dan veel groter en er worden geen middelen verspild aan maatregelen die niet helpen.  

 Data-geïnformeerd werken bestaat uit verschillende stappen:  

  1. het formuleren van een helder en concreet doel;  
  2. data verzamelen;  
  3. data analyse, interpretatie en conclusies trekken;  
  4. actieplannen voor verbetering ontwikkelen en evalueren. 

 Meer weten over data-geïnformeerd werken? Bekijk ons aanbod! 

Didactiek: 3 Innovaties voor het verbeteren van je lesmethoden 

Als onderwijsprofessional is het belangrijk om je didactische vaardigheden constant te verfijnen en te verbeteren. In dit artikel delen we enkele recente innovaties in de didactiek en geven we je concrete, direct toepasbare tips die je in je lessen kunt inzetten. 

Advanced training

Welcome to Advanced training. By reading, watching videos, and doing activities, you’ll learn cutting-edge strategies…

Zo breng je STEAM-onderwijs naar jouw school 

Wil jij ook een school zijn waar leerlingen goed voorbereid zijn op de arbeidsmarkt dankzij goed getrainde vaardigheden op het gebied van kunst en techniek? Dan is STEAM-onderwijs een uitkomst! Onderzoek stelt dat de combinatie en integratie van deze 21e-eeuwse STEAM vaardigheden elke leerling voorbereidt op de toekomst!