Handboek RTTI met theoretische beschouwing

Dit Handboek RTTI met theoretische beschouwing biedt docenten en schoolleiders instrumenten om vanuit formatieve evaluatie het leerpotentieel van iedere leerling optimaal te benutten. Voor een effectief leerproces is het van belang in één metataal over leren te spreken en de te behalen cognitieve beheersingsniveaus (aan) te kunnen duiden. Met RTTI worden de verschillende cognitieve beheersingsniveaus overzichtelijk ingedeeld. Er wordt beschreven hoe je in de praktijk hiermee aantoon baar ontwikkelingsgericht kunt werken. In het slothoofdstuk is de praktische uitwerking in een theoretische context ingebed.

Formatief evalueren in de praktijk

Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken: Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook. Je peilt voortdurend wat een leerling […]

Formatief evalueren

Je kunt het werk van leerlingen beoordelen op een summatieve of op een formatieve manier. Summatief evalueren gebeurt doorgaans aan het eind van het leerproces en […]

Grip op leesbegrip

Toetsen en evalueren van begrijpend luisteren en begrijpend lezen Dit handboek helpt leerkrachten van groep 1 tot en met 8 in het basisonderwijs meer zicht en […]

  • CPS
  • ISBN: 9789065086532
  • € 49.95
  • 49.95

Formatief handelen in de les

Formatief toetsen is een veelbesproken thema op scholen. Hoe zet je deze manier van toetsen effectief in? Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Deze nieuwe uitgave […]

  • CPS
  • ISBN: 9789065082091
  • € 33.95
  • 33.95

Activerende en passende werkvormen

Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie […]

  • CPS
  • ISBN: 9789065080202
  • € 34.50
  • 34.50

Scholen in verandering – de toekomst als inspiratie

Anno 2018 zijn flexibilisering en personalisering kernwoorden. Onze hoogwaardige kenniseconomie ontwikkelt zich steeds meer tot een innovatie-economie. Moet de school daar wat mee? Wij denken van wel. Met een publicatie én een landelijke conferentie over de toekomst van het primair onderwijs willen wij scholen inspireren.