Zeven Strategieën voor formatieve evaluatie
Met de zeven strategieën voor formatieve evaluatie krijg je praktische tools in handen om leerlingen actief te betrekken bij het leerproces. Het is een reis naar een zekere mate van zelfstandigheid waarbij de leraar de leerling begeleidt, steeds meer regie geeft en waarbij doelen en mijlpalen leidend zijn.
- CED-Groep
- ISBN: 9789056760823
- € 48,74 48,74
Leerdoelen & succescriteria
In dit boek neemt Clarke je mee in de theorie, om van daaruit de praktische uitwerkingen te laten zien.
- Bazalt Groep
- ISBN: 9789461183101
- € 49 49
Formatief evalueren schoolbreed implementeren
Effectief formatief evalueren kan de prestaties van leerlingen en de effectiviteit van leraren sterk verbeteren.
- Bazalt Groep
- ISBN: 9789461183118
- € 52 52
Handboek RTTI met theoretische beschouwing
Dit Handboek RTTI met theoretische beschouwing biedt docenten en schoolleiders instrumenten om vanuit formatieve evaluatie het leerpotentieel van iedere leerling optimaal te benutten. Voor een effectief leerproces is het van belang in één metataal over leren te spreken en de te behalen cognitieve beheersingsniveaus (aan) te kunnen duiden. Met RTTI worden de verschillende cognitieve beheersingsniveaus overzichtelijk ingedeeld. Er wordt beschreven hoe je in de praktijk hiermee aantoon baar ontwikkelingsgericht kunt werken. In het slothoofdstuk is de praktische uitwerking in een theoretische context ingebed.
- Docentplus
- ISBN: 9789490037147
- € 50 50
Formatief evalueren in de praktijk
Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken: Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook. Je peilt voortdurend wat een leerling […]
- Bazalt Groep
- ISBN: 9789461182807
- € 55.00 55.00
Formatief evalueren
Je kunt het werk van leerlingen beoordelen op een summatieve of op een formatieve manier. Summatief evalueren gebeurt doorgaans aan het eind van het leerproces en […]
- Bazalt Groep
- ISBN: 9789461182739
- € 18.00 18.00
Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie – beknopt
Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie Hoe zet je het leerproces van leerlingen centraal? Hoe zorg je ervoor dat iedere leerling kan groeien en dat elke […]
- Bazalt Groep
- ISBN: 9789461182715
- € 12.50 12.50
Leren zichtbaar maken met formatieve evaluatie
“Dit is hét boek vol ideeën om het leren zichtbaar te maken. De volgende stap in het werken met leerdoelen, succescriteria en het creëren van eigenaarschap […]
- Bazalt Groep
- ISBN: 9789461182678
- € 59.00 59.00
Grip op leesbegrip
Toetsen en evalueren van begrijpend luisteren en begrijpend lezen Dit handboek helpt leerkrachten van groep 1 tot en met 8 in het basisonderwijs meer zicht en […]
- CPS
- ISBN: 9789065086532
- € 49.95 49.95
Formatief handelen in de les
Formatief toetsen is een veelbesproken thema op scholen. Hoe zet je deze manier van toetsen effectief in? Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Deze nieuwe uitgave […]
- CPS
- ISBN: 9789065082091
- € 33.95 33.95
Activerende en passende werkvormen
Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie […]
- CPS
- ISBN: 9789065080202
- € 34.50 34.50
Scholen in verandering – de toekomst als inspiratie
Anno 2018 zijn flexibilisering en personalisering kernwoorden. Onze hoogwaardige kenniseconomie ontwikkelt zich steeds meer tot een innovatie-economie. Moet de school daar wat mee? Wij denken van wel. Met een publicatie én een landelijke conferentie over de toekomst van het primair onderwijs willen wij scholen inspireren.
- Sardes
- ISBN: 9789055631384