De auteur neemt je aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en rijke praktijkvoorbeelden mee in wat spiritualiteit inhoudt. Ze beschrijft op welke manier spiritualiteit zichtbaar is bij kinderen en geeft praktische handvatten om hier in de klas aandacht aan te besteden. Zo kun je als leerkracht bijdragen aan de ontwikkeling van het hele kind én de verdieping van het onderwijs.
Wat heeft school te maken met het huidige gebrek aan solidariteit? 'Zien' we onze medemens echt? Houden we echt rekening met de ander? - De oorspronkelijke vrijeschoolimpuls is een impuls om sociale wezens te worden: leraren, leerlingen en ook ouders. 'Het werken van pedagogen aan hun eigen sociale vaardigheden en aan die van de kinderen … leidt tot het 'zelf-loze zelf'.'
In this new book Stárek emphasizes the importance of schools in shaping children’s development, the role of teachers in meeting diverse expectations, and the need for personal and professional development within the education system.
Denk goed – voel je beter biedt materialen voor begeleiding en behandeling van adolescenten en jongvolwassenen. Het is een vervolg op het succesvolle werkboek Denk goed – voel je goed, dat zich richt op een jongere doelgroep.
Deze praktische gids combineert technieken van cognitieve gedragstherapie met eenvoudige oefeningen die kinderen helpen hun zelfwaardering te verhogen.
Vind je het belangrijk dat kinderen zich gedragen volgens de sociale normen, maar zich wél ontwikkelen vanuit hun eigenheid? Wil je dat ze zich bewust zijn […]
Hoe maak je beter contact met anderen? Hoe ga je om met frustratie, angst en alledaagse zorgen? Wat kun jij doen om een gelukkiger leven te leiden? Het antwoord op deze vragen ligt verscholen in het doorgronden van je emoties.
Dit boek maakt je wegwijs in de seksuele ontwikkeling van kinderen en jongeren van nul tot 21 jaar.
Verschillende thema’s komen aan de orde, zoals voeding en verzorging, opvoeding, zindelijk worden, het gezin, spel en creativiteit, lichamelijke en geestelijk ontwikkeling, en kwaaltjes en ziektes.
Dit boek gaat over de ontwikkeling van kinderen in de eerste zeven jaar vanuit het gezichtspunt van hun lichamelijke ontwikkeling, de fysiologie.
Dit boek geeft inzicht in wie een kind op een bepaalde leeftijd is en wat het op dat moment van de opvoeder vraagt. Het biedt handvatten voor opvoeders hoe zij de eigen basis kunnen verzorgen zodat liefde, geduld en wijsheid groeien.
Passe-partout is een studieboek en naslagwerk voor iedereen die zich bezighoudt met de persoonlijke en professionele ontwikkeling van mensen.
In this book the authors try to link original research findings on learning disabilities with instructional methods and teaching practices.
Professor Feuerstein en zijn collega's zien de mens als modificeerbaar, open voor verandering. Met hun gerichte, intensieve aanpak hebben zij indrukwekkende resultaten geboekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand.
Maak kennis met de kids van Zeveneik: Goof de Beer, Stuiter Konijn, Lily Stinkdier, Ed en Elsie Eekhoorn, Steven Stekelvarken en niet te vergeten Allie Allemansvriend […]
Gedrag is een vak vormt samen met Gedrag is een signaal een tweedelige boekenserie over gedrag. Je leert hoe je tot passende aanpakken komt op het gebied van gedrag, respectievelijk vanuit een groepsaanpak naar een individuele aanpak, of juist andersom. De tweede drukken zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten in Opbrengstgericht werken in 4D, en bevatten veel praktijkvoorbeelden.
Toshiro Kanamori illustreert op onnavolgbare wijze dat we leren voor het leven en niet voor de school. Het boek is een aanrader voor wie wil blijven kijken in kinderogen als spiegel van de ziel en zich niet laat verstrikken in louter statistieken.
Al meer dan 100.000 exemplaren verkocht! In 'Het nieuwe puberbrein binnenstebuiten' vind je alles wat je als ouder, opvoeder, docent of hulpverlener wilt weten over hoe het brein van jongeren nu precies werkt.
Massagekaarten om zelf je eigen 'massageverhaal' te maken, of lees voor uit het bijhorende boekje met voorbeeld verhalen. Een vervolg op het succesvolle 'Massageverhalen voor kinderen' van voormalig basisschool directeur Jørn Jørgensen (DK).
Cognitieve functies zijn de bouwstenen die leerlingen nodig hebben om te kunnen denken en handelen. Niet alleen op cognitief, maar ook op emotioneel en sociaal niveau.