Effectieve didactiek geeft je concrete handvatten voor het verbeteren van de leerprestaties van leerlingen. Het boek brengt samenhang aan in de uitkomsten van grootschalig onderzoek en weet onderzoeksuitkomsten te vertalen naar de lespraktijk.
De basis van klassenmanagement wil de leraar ondersteunen door te tonen welke deelvaardigheden van belang zijn en hoe je er beter in kan worden.
Activerende werkvormen verrijken en versterken je les. De leerlingen werken samen, met een heldere focus en met veel plezier. Jij als docent observeert, begeleidt en geniet.
Didactiek van het vreemdetalenonderwijs is een handboek voor (aankomende) docenten in moderne vreemde talen in het voortgezet onderwijs voor zowel de onder- als bovenbouw.
Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs is het eerste boek dat (toekomstige) leerkrachten in het basisonderwijs helpt om een eigen visie te vormen op geïntegreerd zaakvakonderwijs en om zelf geïntegreerde lessen te ontwerpen.
Het handboek Vakdidactiek aardrijkskunde is een leidraad voor elke leraar aardrijkskunde. In het boek wordt grondig beschreven hoe de lessen aardrijkskunde opgebouwd kunnen worden, met verwijzing naar leermiddelen, werkvormen, het organiseren van excursies en het evalueren van leerlingen.
Taal, ja natuurlijk! richt zich op iedereen die zich bezighoudt met taalonderwijs in de vrijeschool, en voor iedereen die keuzen maakt voor de invulling van oefenuren in relatie tot het periodeonderwijs en het gebruik van methoden.
Goed onderwijs houdt rekening met persoonsvorming, socialisatie en kwalificatie. Maar wat betekent dat in de praktijk? In dit boek gaat de auteur op zoek naar de waarden achter deze domeinen en legt een relatie met de vermogens die worden aangesproken.
Dit boek is het resultaat van een serie gesprekken over leren en didactiek op zaterdagen in 2004 en 2005. Mooie boodschappen voor studenten en jonge leraren, niet om na te doen maar om inspiratie aan op te doen.
Digitale didactiek. Hoe? Zo! helpt je aan de hand van 30 vragen verder op weg. Bij elke vraag krijg je een aantal, handvatten, concrete tools en casussen aangereikt.
Met een aanpak die vertrekt vanuit je persoonlijke referentiekader geeft Meester in lesgeven je de manier om bewuste keuzes te maken op het vlak van pedagogie, didactiek en vakinhoud: keuzes die aansluiten bij waar je zelf voor staat, die onderbouwd zijn en die afgestemd zijn op iedere individuele leerling.
Alles is Talent is een aanpak om talentontwikkeling binnen de school en de wijk een kwaliteitsimpuls te geven.
We benutten actuele kennis over leren en onderwijzen en verbinden deze kennis aan de praktijk. We hebben het dan niet alleen over didactiek, maar ook over competenties van docenten, over de wijze waarop mensen leren in de 21ste eeuw en over de organisatie van het onderwijs.
Er is een herziene versie van dit boek beschikbaar: De zes rollen van de leraar in de praktijk. Met specifiek aandacht voor de kernfunctie ontwerper, blijvende professionalisering […]
100 Nieuwe Taalspelen voor iedereen vanaf 4 jaar is een bundel nieuwe taalspelen, aangevuld met spelaanwijzingen, bestemd voor docenten nederlandse taal, drama, leerkrachten in het basisonderwijs […]
Praktische oefeningen en technieken voor docenten om optimaal te functioneren in de klas. Dit boek is bedoeld voor alle docenten in alle vormen van onderwijs: basisschool, […]
In KIJK! 3-4 wordt gewerkt met ontwikkelingslijnen en leerlijnen. Beiden zijn een voortzetting van de ontwikkelingslijnen in KIJK! 1-2. Elke leer- en ontwikkelingslijn is opgedeeld in […]
Spel is belangrijk voor elk kind. Met spel ontwikkelen kinderen onder andere hun karakter, hun emotionele intelligentie, hun sociale vaardigheden en hun creativiteit. Met spel creert […]
Nog beter Rekenen biedt meer dan 75 activiteiten bij de cruciale rekenleerstof. De activiteiten zijn direct in te zetten voor groep 1 tot en met 8. […]
We willen graag dat leerlingen nieuwe uitdagingen aangaan. Dat ze niet meteen denken: “Dit is te moeilijk voor mij, ik kan het niet.” Maar dat ze […]