Uitgeverij Lannoo Campus

Uitgeverij Lannoo Campus

Uitgeverij LannooCampus, dat is passie voor kennis. Van management en marketing tot onderwijs en zorg. Wij publiceren kwalitatieve werken voor de professionele markt en voor het hoger onderwijs, telkens in samenwerking met vakexperten.

Wij denken mee over het concept van elk boek, om het te optimaliseren voor het doelpubliek. Wij zorgen voor intense begeleiding bij het schrijfproces, waarbij ons dynamische team steeds aanwezig is als aanspreekpunt en als motivator. Wij toetsen elk manuscript bij experts uit het vak, om de tekst inhoudelijk naar een zo hoog mogelijk niveau te tillen. Wij werken enkel met de beste vormgevers, om tot een frisse lay-out te komen die de inhoud van elk boek zo goed mogelijk ondersteunt. Wij zorgen met eCampusLearn voor digitale ondersteuning en extra’s voor studenten en docenten. Wij beschikken over een breed netwerk van goede contacten met de pers, het hoger onderwijs en met de verschillende professionele markten, zodat elk boek bij verschijning onmiddellijk bekend is bij de geschikte doelgroep.

LannooCampus is zowel in België (Leuven) als Nederland (Houten) aanwezig.

Stel deze aanbieder een vraag

  • Uitgeverij Lannoo Campus
  • Vaartkom 41
  • 3000 Leuven

Het aanbod van deze aanbieder

Samen schooluitval voorkomen voor leraren en hulpverleners

De jongeren krijgen de kans om buiten de schoolcontext op adem te komen, in samenwerking met ouders, school, zorgsector en andere actoren. In dit boek worden werkmodellen geboden om vanuit sterktes van leerlingen een plan voor de toekomst uit te werken.

Krachtige leeromgevingen omgaan met diversiteit in de klas

Dit boek is bedoeld als een inspiratiebron die startende leerkrachten wil helpen om keuzes te maken en die vervolgens – samen met het schoolteam – uit te testen in de eigen klaspraktijk. De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken kunnen uitdagingen vormen voor beginnende leerkrachten en het boek wil hierbij ondersteunen.

Klasmanagement en reflectie

De auteurs bespreken in dit boek concrete modellen, beslissingspaden en een grote waaier aan ideeën die (student) leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is expliciet niet gekozen voor een opstapeling van vrijblijvende ’tips en tricks’. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeren die ’tricks’ hoe beslissingen bij één aspect een invloed hebben op andere beslissingen. Overigens zet het boek aan tot reflectiemomenten om de geziene leerstof bewust te betrekken op de eigen praktijk en aanpak.