Traject Schoolplan ‘light’

Herken je je in deze uitspraken? De stichting heeft een nieuw koersplan/beleidsplan! Hoe maken we een passende vertaling naar de schoolplannen van elke school? Hoe kunnen […]

Reis van de held

Je ontwikkelt en vergroot jouw kijk op persoonlijk leiderschap. Welke paradigma’s ken jij en welke gebruik je? Kun je ook ruimte maken voor de paradigma’s van een ander en wat brengt je dat?

Strijder van het licht

In deze reis ben je van binnenuit je leiderschap aan het ontwikkelen en vergroot jij je kijk op jouw persoonlijk leiderschap.

The moral community

In de opleiding “The moral community” staat centraal de voortdurende ontwikkelingen en veranderingen binnen het onderwijs en in het bijzonder jouw schoolorganisatie.

Aan handelingsverlegenheid voorbij

De training ‘Aan Handelingsverlegen voorbij’ is in eerste instantie gericht op professionals van scholen die inspanningen leveren om een kind binnen school te houden, maar geen mogelijkheden meer zien om dat te realiseren.

Circulair Leiderschap

The Experience In een dagdeel ga je interactief en doelgericht aan de slag met een door jou uitgekozen casus. Samen met de andere deelnemers ervaar je de kracht en snelheid van Circulair Leiderschap in de praktijk.

De samenwerking en verstandhouding binnen teams – in company

n elk team is de onderlinge samenwerking van belang om te komen tot concrete resultaten. Verschillende rolopvattingen of onuitgesproken verwachtingen zitten een effectieve onderlinge samenwerking soms behoorlijk in de weg. Met behulp van de ik-wij-het benadering en kernkwadranten maken we dit op een prettige en veilige manier bespreekbaar.

Werkplaats ‘werken met de onderstroom’

In deze werkplaats vergroot u uw effectiviteit als leider met behulp van een andere manier van kijken en interveniëren, die systemisch werken wordt genoemd. Wij bieden u de kans om met systemisch werken kennis te maken. U leert hoe u dynamieken in de onderstroom in de school kunt herkennen en beïnvloeden in het werk van alledag.

Toetsbeleid

Een passend en actueel toetsbeleid vormt een solide ondergrond om te kunnen toewerken naar effectiever onderwijs en betere toetsing. In het 'Toetsbeleidtraject' starten we met een schoolbrede inspiratiedag, om met schoolleiders, docenten én leerlingen na te denken over de koers van het nieuwe toetsbeleid. De ‘Werkgroep Toetsbeleid’ werkt deze koers uit tot een eigen, breed gedragen toetsbeleidsplan.