ACT-inclusief


Met ACT-inclusief functioneert uw organisatie steeds inclusiever en bereikt u steeds gelijkere kansen voor al uw leerlingen. Met onze gestructureerde aanpak begeleiden we uw organisatie langs de lijnen: 1. Richten: Welke visie ontwikkelen we m.b.t. hoe wetten, structuren, organisaties en diensten relateren met de participatie en ontwikkeling van kinderen en jongeren? Willen we daarin streven naar- en verantwoordelijkheid nemen voor het verkrijgen van gelijke kansen? Staan we ‘uitval’ toe? 2. Inrichten Hoe richten we onze wetten, structuren, organisaties, samenwerkingen en diensten in waardoor inclusie en gelijke kansen voor kinderen en jongeren (veel) beter worden geborgd? Sturen we liefst op diversiteit, of communaliteit of een geëxpliciteerde balans? 3. Verrichten Welke andere en/of aanvullende handelingskeuzes nemen we in onze dienstverlening bij reguliere en afwijkende casuïstiek voor kinderen en jongeren? Hoe optimaliseren we de effectiviteit van ons handelen? Welke werktheorieën hanteren we daarbij? Ons cursorisch aanbod t.b.v. professionaliseren is gericht op inclusief handelen van professionals binnen en tussen organisaties, tussen professionals met dezelfde achtergrond, en interdisciplinair. Dat brengt complexiteit met zich mee, die dienend moet worden gemaakt voor kinderen en jongeren. Daartoe zijn kennis en vaardigheden nodig: 1. Dialogische vaardigheden 2. Macht en communicatie combineren voor transparante besluitvorming 3. Herontwerpkennis van effectief onderwijs middels het POC-model 4. Herontwerpkennis van effectieve zorginteractie middels het CIMO-model 5. Community building van de lokale pedagogische infrastructuur 6. Ontwikkeling van gecombineerde wetenschappelijke en praktijk gerelateerde werktheorieën ACT-inclusief biedt tevens: 1. Visie-ontwikkelingsbegeleiding 2. Onderzoek naar kwaliteit van inclusief handelen 3. Workshops 4. Lezingen

Stel deze aanbieder een vraag

  • ACT-inclusief
  • p/a Grevelingenstraat
  • 1078KM Amsterdam

Het aanbod van deze aanbieder

Aan handelingsverlegenheid voorbij

De training ‘Aan Handelingsverlegen voorbij’ is in eerste instantie gericht op professionals van scholen die inspanningen leveren om een kind binnen school te houden, maar geen mogelijkheden meer zien om dat te realiseren.

  • € 125

Training Inclusief Handelen voor Professionals

Niet zelden is er een hele waaier aan professionals betrokken. Op grond van bovenstaande zouden die afgestemd voor kinderen of jongeren hun professionaliteit moeten inzetten. Samen de hoogst haalbare doelen voor en met kinderen en jongeren behalen.

Passende Onderwijs Constructie

Dit instrument wordt voor inclusiever onderwijs en ook voor herintrede van thuiszittende kinderen gebruikt. Het instrument helpt scholen, samenwerkingsverbanden en andere vormen van ‘onderwijs’ – onder begeleiding – tijdelijke leerarrangementen op maat te maken.