Bij wiskunde houd je je bezig met getallen, patronen en structuren. De invulling van het vak is verschillend. In het basisonderwijs is het vooral gericht op tellen, rekenen en eenvoudige meetkunde. In het voortgezet onderwijs bestaat het vooral uit meetkunde, analyse, kansberekening en statistiek. Leerlingen kunnen kiezen uit wiskunde A, B, C, D.  
 
Wiskunde is niet voor iedereen even makkelijk. Waar de ene leerling makkelijk door de sommen heen gaat, heeft de andere moeite en kan zelfs angst ontstaan.  En hoe ga je om met leerlingen en wiskundeangst? Het kan helpen uit te leggen waarom wiskunde zo belangrijk is en het verschil in resultaat in de klas te accepteren.  
 
Wil jij meer weten over het onderwerp wiskunde? Bekijk dan ons aanbod!  

Is de diversiteit van het onderwijsaanbod in het geding?

Het voortgezet onderwijs kampt al jaren met een tekort aan leraren. Vooral voor bepaalde vakken is de vraag naar gekwalificeerde docenten groter dan het aanbod. Bij deze zogenoemde tekortvakken dreigt zelfs een uitsterving van het vak omdat er geen leraren meer voor zijn. Kunnen we dit nog wel tegenhouden?

Wiskunde didactiek helpt jouw wiskundelessen levendig en boeiend te maken voor leerlingen. In de training gaan we op zoek naar nieuwe methoden om jouw lessen op te frissen met direct toe te passen werkvormen en spellen in de klas. Op die manier kun je je eigen stijl behouden en helpen de nieuw aangeleerde vaardigheden middels vernieuwde wiskunde didactiek tegelijkertijd beter inspelen op de behoeften van onze leerlingen

Hele getallen

Petra van den Brom-Snijders, Jos van den Bergh, Ortwin Hutten, Marc van Zanten

Is de diversiteit van het onderwijsaanbod in het geding?

Het voortgezet onderwijs kampt al jaren met een tekort aan leraren. Vooral voor bepaalde vakken is de vraag naar gekwalificeerde docenten groter dan het aanbod. Bij deze zogenoemde tekortvakken dreigt zelfs een uitsterving van het vak omdat er geen leraren meer voor zijn. Kunnen we dit nog wel tegenhouden?