Communiceren met ouders: hoe doe je dat?
Leer effectief communiceren met ouders voor een betere relatie en onderwijsresultaten. Ontdek strategieën voor veilig en respectvol overleg.
Werken met jonge kinderen kan uitdagend zijn. Hoe kan je het best omgaan met baby’s en kleuters en hun ontwikkeling optimaal stimuleren?
Vanaf de geboorte tot ongeveer 1 jaar noem je een kind een baby, tussen de leeftijd van 1 tot 2 jaar spreek je over een dreumes en vanaf 2 jaar tot 4 jaar zit een kind in de peutertijd. Tijdens deze leeftijdsfasen is het belangrijk om een basis te leggen voor emotionele stabiliteit en het ontwikkelen van de eigen persoonlijkheid.
Als pedagogisch medewerker in de kinderopvang of de peuterspeelzaal heb je een belangrijke rol in het stimuleren van de ontwikkeling van baby’s en peuters. Dit doe je door deze jonge kinderen vooral spelenderwijs dingen te laten leren. Kinderen met blokken laten spelen stimuleert bijvoorbeeld de motorische ontwikkeling en met samenspel stimuleer je de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Meer leren over baby’s en peuters en hoe jij kan helpen in hun ontwikkeling? Bekijk dan ons aanbod!
Leer effectief communiceren met ouders voor een betere relatie en onderwijsresultaten. Ontdek strategieën voor veilig en respectvol overleg.
In deze e-learning leer je de basis van het werken in de VE. Je ontdekt meer over peuters: wie zijn ze eigenlijk? Welke ontwikkeling maken ze door? En hoe leren ze het beste? Je leert vervolgens hoe je jouw aanbod hierop aansluit met activiteiten, spel(materiaal) en de inrichting van de ruimte. Daar profiteren alle peuters van!
Het lerarentekort haalt al jarenlang de krantenkoppen, maar er is nóg een stille ramp gaande binnen het primair onderwijs die de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs bedreigt: het schoolleiderstekort.