Levenslessen van meester Kanamori

Toshiro Kanamori illustreert op onnavolgbare wijze dat we leren voor het leven en niet voor de school. Het boek is een aanrader voor wie wil blijven kijken in kinderogen als spiegel van de ziel en zich niet laat verstrikken in louter statistieken.

Effectief lesgeven met NLP

Praktische oefeningen en technieken voor docenten om optimaal te functioneren in de klas. Dit boek is bedoeld voor alle docenten in alle vormen van onderwijs: basisschool, […]

KIJK! Groep 3-4 handleiding

In KIJK! 3-4 wordt gewerkt met ontwikkelingslijnen en leerlijnen. Beiden zijn een voortzetting van de ontwikkelingslijnen in KIJK! 1-2. Elke leer- en ontwikkelingslijn is opgedeeld in […]

KIJK! op Sociale Competentie

KIJK! op Sociale Competentie is een praktisch hulpmiddel voor het signaleren en volgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen in groep 3 tot en met 8. […]

De zes rollen van de leraar in de praktijk

Praktisch boek om effectief leraargedrag helder op je netvlies te krijgen, in te zetten bij reflectie en als wegwijzer voor professionele ontwikkeling. Voor beginnende en ervaren […]

  • CPS
  • ISBN: 9789065081797
  • € 29.9

Bijdehante baby’s en pittige peuters

In dit boek wordt op heldere wijze uitgelegd hoe je kunt signaleren of een kind een ontwikkelingsvoorsprong heeft. Daarnaast worden er veel voorbeelden gegeven hoe je deze kinderen kunt begeleiden in hun ontwikkeling zodat ook zij gebruik kunnen maken van hun mogelijkheden.

  • ukIQ
  • ISBN: 9789462546615
  • € 33.42

Kansen in kinderen

Het boek Kansen in kinderen is een theorieboek, een praktijkboek en een naslagwerk dat iedereen die met jonge kinderen werkt in de kleinschalige kinderopvang of gastouderopvang telkens […]

AD(H)D!

Peter en Heleen Ramaekers zijn vader en dochter en hebben allebei ADHD. Samen schreven ze een boek over ADHD vanuit een positieve benadering. ‘Mensen met AD(H)D […]

Pedagogiek als betrokken handelingswetenschap

n deze bundel verkennen diverse lectoren en leraren (Jacqueline Bulterman, Gert Biesta, Ton Bruining, Monique Leijgraaff, Frederike de Jong, Jos Castelijns, Geert Bors, Hans Bakker, Hester IJsseling, Pieter Boshuizen, Bas van den Berg) vanuit verschillende invalshoeken en aan de hand van concrete voorbeelden hoe pedagogische inzichten over de onderwijspraktijk dienstbaar kunnen zijn aan die praktijk.