Soms staan in het onderwijs obstakels het leerproces in de weg. Het is verleidelijk om dan direct te handelen om dit obstakel weg te werken, maar dit is niet altijd goed. Door data-geïnformeerd te werken, kunnen scholen nagaan wat nu echt de oorzaken van obstakels zijn en hierop aansluitend hun onderwijs aanpassen. De kans op succes is dan veel groter en er worden geen middelen verspild aan maatregelen die niet helpen.  

 Data-geïnformeerd werken bestaat uit verschillende stappen:  

  1. het formuleren van een helder en concreet doel;  
  2. data verzamelen;  
  3. data analyse, interpretatie en conclusies trekken;  
  4. actieplannen voor verbetering ontwikkelen en evalueren. 

 Meer weten over data-geïnformeerd werken? Bekijk ons aanbod! 

De toetsperiode is weer achter de rug … en dan? Wat doen we met die gegevens? In deze training nemen we alle aspecten rondom LVS-toetsen onder de loep. Van toetsvisie tot doordachte interventies. We formuleren en evalueren de toetsvisie en borgen deze via cyclisch werken. Daarnaast gaan we aan de slag met het analyseren en duiden van informatie (uit onder andere het LVS). We evalueren opbrengsten om tot een effectieve aanpak te komen.

Opbrengstgericht werken in 4D

Expertteam OGW4D van de CED-Groep: Hanke Geurts, Monique Jeurissen, Ria van der Sar, Ariane van Dijk, Leonie van de Lavoir, Jasmijn Bruining

Taalassessor (MVT)

Tijdens deze training versterken de deelnemers op een interactieve manier hun competenties als Taalassessor MVT.

Hoe ouderbetrokkenheid je helpt om een betere leraar te worden

Als leraar weet je hoe belangrijk het is om jezelf voortdurend te ontwikkelen en bij te scholen. Je wilt immers eigentijds en kwalitatief onderwijs bieden aan je leerlingen. Maar wist je dat je daarbij ook een beroep kunt doen op de ouders van je leerlingen?