Neurospeciale kinderen leren en reageren anders, omdat hun hersenen zich anders ontwikkelen, zoals bij ASS, AD(H)D, DCD en soms ook bij VB, TOS en dyslexie. Ze […]
Kinderen en jongeren met autisme krijgen dagelijks allerlei activiteiten voorgeschoteld. Thuis of in de klas. Sommige van die opdrachten, taakjes of bezigheden verlopen soepel en zonder problemen, maar bij andere merken onderwijsprofessionals en ouders weerstand. ‘Hij wil niet’, ‘Ze vindt het maar stom’, ‘Alles is saai’, ‘Het boeit hem niet’ … Ondanks goede bedoelingen van begeleiders, duiken weleens motivatieproblemen op.
Dit boek biedt al het nodige advies om sessies met kinderen te houden, en moedigt de lezer aan om zijn of haar eigen methoden te ontwikkelen om kinderen te helpen zich rustiger, gelukkiger en vrediger te voelen.
Dit boek behandelt zes ziektebeelden (constitutiebeelden) die voorkomen bij kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking en een gedragsstoornis zoals autisme, adhd, obsessief-compulsieve stoornis, epilepsie, enzovoort.
In dit boek integreren auteurs Dawson en Guare theoretische inzichten en praktische interventies op het gebied van de executieve functies. Hun aanpak beslaat het gehele spectrum […]
Een revolutionair boek om kinderen het beste uit zichzelf te laten halen! Er is niets frustrerender dan slimme, getalenteerde kinderen steeds weer te zien worstelen met […]