Handreiking voor leerkrachten in groep 1 en 2 van het basisonderwijs bij het voorkomen, opsporen en aanpakken van achterstanden in geletterdheid. Het protocol biedt informatie over geletterdheid en dyslexie. Het geeft suggesties voor de inrichting van een geletterde leeromgeving voor kleuters en het aanbod van geletterde activiteiten in de klas. Ook wordt ingegaan op de signalering en begeleiding van risicoleerlingen en wordt de overdracht naar de volgende groep besproken. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele actiepunten waarmee de leerkracht voor zichzelf na kan gaan wat hij al doet en wat voor hem nog aandachtspunten zijn. Het Protocol Leesproblemen en Dyslexie voor groep 1 en 2 sluit aan bij de Tussendoelen Beginnende Geletterdheid. Het protocol is herzien omdat in praktijk bleek dat het vooral gebruikt werd door leesspecialisten (IB-ers, RT-ers). Omdat de informatie zeker ook voor de leerkrachten is bedoeld, is ervoor gekozen om de herziene versie van de protocollen op te delen in jaargroepkaternen.
Protocol leesproblemen en dyslexie voor groep 1 en 2
- "Wentink, Hanneke","Verhoeven, Ludo","Druenen, Maud van"
- Expertisecentrum Nederlands [etc.]
- ISBN: 9789077529300
Aanbieder: Maklu Garant Uitgevers
Delen