Dyscalculie in discussie

  • "Dolk, Maarten","Groenestijn, Mieke van"
  • Gorcum b.v., Koninklijke Van
  • ISBN: 9789023242482
  • € 9.95

De laatste jaren is er discussie ontstaan over dyscalculie. Wat is dat precies, is het neurologisch bepaald, waar komt het voor, wat is er aan te doen en hoe komen we tot een goede aanpak? Deze bundel wil een bijdrage leveren aan deze discussie en bevat een tiental hoofdstukken over dyscalculie: enkele nonspecifieke cognitieve verklaringen, de biologische basis van ontwikkelingsdyscalculie, achtergronden en handelingsconsequenties, dyscalculie of ernstige rekenproblemen, een pleidooi voor open onderzoek, de stand van zaken in Vlaanderen, wat kunnen we met dyslexie in het onderwijs? In een daarvoor door de Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken/Wiskunde Onderwijs (NVORWO) gevormde expertgroep ligt nu nog de vraag voor naar richtlijnen, mogelijk een protocol, om vast te stellen wanneer een leerling nu wel of niet gehandicapt wordt door dyscalculie. Op de website van de NVORWO treft men nog meer informatie aan over dyscalculie (www.nvorwo.nl).

bestellen
Onderwijstypes