Onderwijskundige dilemma’s bij het toezichthouden

In de verdiepingscursus voor toezichthouders komen prangende dilemma’s op tafel en voeren we het gesprek over hoe daar mee om te gaan. In deze sessie richten we ons op vraagstukken die zich voordoen op het domein Onderwijs. In twee andere sessies op de domeinen Personeel en Financiën. Aan de hand van effectieve werkvormen zoals scenariodenken werken we aan een verdieping van kennis, vaardigheden en attitude van de toezichthouder.

Doelstelling en leerdoelen

  • het toerusten m.b.t. de vaardigheden en attitude van toezichthouders
  • het verbreden en verdiepen van kennis en inzicht in (strategische) hoofdthema’s in het onderwijs.

Opbouw training

  • Intro over de actualiteit en de (weerbarstige) praktijk van toezichthouden in het onderwijs;
  • Bespreken van onderwijskundige dilemma’s middels passende werkvormen
  • Aan de hand van een boeiende werkvorm wordt actief de kennis, vaardigheden en attitude verdiept

Doelgroep: Toezichthouders

Startdata en locaties

  • plaats en datum in overleg1 bijeenkomst