Dealen met strategische vraagstukken

Welk werk je ook onderhanden hebt, vaak dienen zich daarin strategische vraagstukken aan. Vasthouden aan je eigen plan is niet altijd de beste oplossing. Toch zijn we daar wel vaak toe geneigd. We zien de klus gaandeweg als doel in plaats van als middel dat de organisatie verder brengt. We verliezen de verbinding met betrokken spelers nogal eens uit het oog. En terwijl we volop bezig zijn, laten we onbewust kansen liggen. De kunst is om voortdurend te dealen met tal van strategische vraagstukken, terwijl er tijdens die opgave om je heen van alles beweegt.

In de workshop Dealen met Strategische Vraagstukken leer je strategischer op te treden in verandertrajecten, waardoor ook het verandertraject zelf succesvoller wordt. Aan de hand van vijf perspectieven leer je integraal te kijken naar organisaties en hun veranderambities. Je werkt met zelf ingebrachte casuïstiek en experimenteert met de verschillende dimensies van het eigen verandervraagstuk. Je gaat beter begrijpen voor welke strategische vraagstukken je organisatie staat en wat dat betekent voor jouw strategisch handelen. Met die inzichten weet je meer resultaat te bereiken.

Voor wie

De workshop is voor managers en adviseurs die meer grip willen op complexe (verander)situaties en die hebben te dealen met een complex veld van stakeholders en hun belangen. Bij voorkeur heb je een veranderklus of strategische adviesopdracht onderhanden of je kan reflecteren op een klus uit het verleden.

Startdata en locaties

  • 23 mrt. 20264 bijeenkomsten€ 3370
  • 28 sep. 20264 bijeenkomsten€ 3370