School Leader for Learning

Deze opleiding helpt de schoolleider of leidinggevende op school vaardigheden en strategieën te ontwikkelen. Daarmee geef je de organisatie van het curriculum vorm en weet je de verbinding te maken met de onderwijskundige visie van de school. Je staat ook stil bij de vraag: welke competenties en leiderschapsstijl vraagt het leren en werken met IPC, Curriculum 10-14 of IMYC van mij?

Leren Visualiseren

De opleiding Leren Visualiseren focust op het visualiseren van je onderwijs in de klas. Dat betekent onder andere dat je van een statische kennisoogst een echt dynamisch groeidocument op de leerwand creëert. Je krijgt meer mogelijkheden om nog beter voorkennis bij je leerlingen te activeren én te verbinden. Leren Visualiseren is een compacte opleiding van drie trainingen. Voor IPC-, Curriculum 10-14 en niet-lidscholen

Leergerichtheid Coachen

Tijdens de opleiding Leergerichtheid coachen (voorheen Teacher-leader for learning) gaan we met IPC het leren verbeteren op jouw school. Jouw ervaringen en de wensen van de school vormen het uitgangspunt en bepalen mede de theorie en methodiek van de opleiding.

Het Jonge Kind – Lerend Spelen

De opleiding IEYC Het Jonge Kind geeft beter zicht op de ontwikkeling van het jonge kind. Na deze opleiding van 5 trainingen til je het kleuteronderwijs op school met je collega’s naar een hoger niveau.

IPC Coördinatoropleiding

Deze IPC-opleiding maakt een coördinator van je. Leerkrachten van Curriculum 10-14 zijn ook welkom. De IPC-coördinator is de kartrekker van IPC of Curriculum 10-14 binnen de school en onderhoudt de contacten met de (IPC-)trainer. Zo help je het schoolteam om IPC en Curriculum 10-14 beter te gebruiken en zie je welke stappen er te maken zijn in de ontwikkeling van de school. De IPC-coördinatoropleiding bestaat uit praktijkopdrachten op school, vier online en vijf fysieke bijeenkomsten. De uitwisseling van ervaringen met elkaar speelt daarbij een belangrijke rol.