Wetenschap ontmoet praktijk
Congres 2024 'Wetenschap ontmoet praktijk'
- Expertisecentrum Pedagogische Kwaliteit Kinderopvang
- 26 sep. 2024
- € 320
De Derde Coachkamer
Als pedagogisch coach ben je voortdurend met de pedagogisch professionals in gesprek over het belang van reflecteren, maar maak je zelf eigenlijk weleens pas op de plaats? Neem je weleens de tijd om terug te kijken, de situatie te beschouwen en vooruit te blikken? De CoachKamer biedt pedagogisch coaches de mogelijkheid om op een gestructureerde manier met elkaar en onder begeleiding van het Expertisecentrum ervaringen uit te wisselen en hun kennis te verbreden en te verdiepen.
- Expertisecentrum Pedagogische Kwaliteit Kinderopvang
- 5 sep. 2024
- € 180
De Tweede Coachkamer
ls pedagogisch coach ben je voortdurend met de pedagogisch professionals in gesprek over het belang van reflecteren, maar maak je zelf eigenlijk weleens pas op de plaats? Neem je weleens de tijd om terug te kijken, de situatie te beschouwen en vooruit te blikken? De CoachKamer biedt pedagogisch coaches de mogelijkheid om op een gestructureerde manier met elkaar en onder begeleiding van het Expertisecentrum ervaringen uit te wisselen en hun kennis te verbreden en te verdiepen.
- Expertisecentrum Pedagogische Kwaliteit Kinderopvang
- 4 jun. 2024
- € 180
Positieve gedragsondersteuning
Omgangspatronen slijpen in: kinderen leren positieve verwachtingen te hebben van hoe volwassenen gaan reageren en stemmen daar hun gedrag op af. Bij gebrek aan dergelijke interacties stapelen de effecten hiervan zich over tijd op met zeer moeilijk te keren gedragspatronen tot gevolg.
Pedagogisch practicum: risicovol spel
De onderzoeker van het ontwikkelteam, Martin van Rooijen, licht wetenschappelijke inzichten toe geïllustreerd met veel concrete voorbeelden. Ervaren pedagogisch coach Tilly Kuiper van Kion vertelt praktijkervaringen vanuit het perspectief van het team en de ouders. In de middag maak je kennis en oefen je met de Kijklijst-risicovol spel.
Risicovol spel
Tijdens dit webinar zoemt de onderzoeker van het ontwikkelteam, Martin van Rooijen, in op wat en hoe je het team kunt meenemen in de (door)ontwikkeling van risicovol spel.
Coachkamer
Als pedagogisch coach ben je voortdurend met de pedagogisch professionals in gesprek over het belang van reflecteren, maar maak je zelf eigenlijk weleens pas op de plaats? Neem je weleens de tijd om terug te kijken, de situatie te beschouwen en vooruit te blikken?