De consultancymethode

  • Marc G. Baaij
  • Boom uitgevers Amsterdam
  • ISBN: 9789058754899
  • € 38.50

Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent? Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen?

De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analyseren. De methode is vooral geschikt als:

– de vragen complex zijn en nog niet helder in kaart gebracht;

– er een overvloed aan data is;

– belanghebbenden dwarsliggen;

– er grote tijdsdruk of onzekerheid is

De consultancymethode laat met een gedetailleerd en rijk geïllustreerd stappenplan zien hoe u deze methode in uw eigen praktijk kunt toepassen.

Praktijkvoorbeelden van vooraanstaande ondernemingen als Unilever en DSM illustreren elke stap en de bijbehorende technieken.

bestellen
Onderwijstypes
Functiegroepen