Bespreking van hoe doelgericht gewerkt kan worden met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Het hoofddoel is de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Daarom moet eerst worden bepaald wat belangrijk voor ze is. Het uitgangspunt is de beeldvorming van het kind. Hierbij spelen de verwachtingen van kinderen, ouders en maatschappij hun rol. Het hoofddoel moet worden bewaakt door gericht te werken. Dat kan door subdoelen te bepalen en te kaderen in het cyclisch en dynamisch proces van handelingsplanning. Daarop volgt de concrete uitwerking op school-, groeps- en kindniveau. Een uitgebreid deel van het boek is besteed aan een volledig uitgewerkt voorstel om ontwikkelingsdoelen te implementeren binnen een handelingsplanning.De bijlagen bij ‘Deel 2: Ontwikkelingsdoelen implementeren in de handelingsplanning’ kunnen met de persoonlijke code in het boek gedownload worden via dl.garant-uitgevers.eu.
Kinderen met specifieke onderwijsbehoeften ontwikkelingsgericht werken
- "Gils, Marc van"
- Garant
- ISBN: 9789044129182
- € 22.60
Aanbieder: Maklu Garant Uitgevers
Delen