Welkom bij de Geavanceerde training. Door te lezen, video’s te bekijken en activiteiten te doen, leer je de nieuwste manieren om Google te integreren in je lessen. Je kunt altijd starten of stoppen met de lessen. We houden bij waar je bent gebleven in de cursus. Na deze cursus kun je het examen afleggen om Google-gecertificeerd docent Niveau 2 te worden.
De tijd die je nodig hebt om deze training te voltooien is ongeveer 15 uur.
Content van de training
Hoofdstuk 1: Het effectieve gebruik van digitale tools promoten en zelf ook laten zien
- Inleiding 5 m
- Mentorschap en ondersteuningsprocessen opstarten om andere docenten te begeleiden 25 m
- Online bronnen maken en beheren 20 m
- Beoordeling hoofdstuk 1 10 m
Hoofdstuk 2: Leermodellen gebruiken om leren te personaliseren
- Inleiding 5 m
- Inspiratie opdoen met alternatieve leermodellen 23 m
- Het leerproces personaliseren met Google-tools 25 m
- Leerlingen hun kennis laten presenteren met visuele tools 25 m
- Beoordeling hoofdstuk 2 10 m
Hoofdstuk 3: Geavanceerde functies gebruiken om de workflow te optimaliseren
- Inleiding 5 m
- Een gedeelde agenda maken voor ouders en leerlingen 14 m
- Gmail-functies het werk voor je laten doen 14 m
- Chrome-apps en -extensies delen met je leerlingen 14 m
- Supersnelle taakautomatisering met add-ons en Apps Scripts 20 m
- Beoordeling hoofdstuk 3 10 m
Hoofdstuk 4: Contact met ouders/verzorgers
- Inleiding 5 m
- Informatie over ouders/verzorgers ordenen 25 m
- Updates over de hele klas delen 25 m
- Communicatie met ouders/verzorgers personaliseren 15 m
- Oudergesprekken stroomlijnen 15 m
- Beoordeling hoofdstuk 4 10 m
Hoofdstuk 5: Gegevens van leerlingen analyseren en interpreteren
- Inleiding 5 m
- Resultaten snel visualiseren 17 m
- Grote hoeveelheden gegevens beter begrijpen 14 m
- Sneller leren met kortere feedbackloops 20 m
- Beoordeling hoofdstuk 5 10 m
Hoofdstuk 6: Je les- en schoolmateriaal efficiënter ordenen
- Inleiding 5 m
- Een portal maken voor je lesgroep 25 m
- Ideeën verzamelen met Blogger 17 m
- Een syllabus makkelijk updaten en delen 14 m
- Digitale portfolio’s gebruiken om werk van leerlingen te tonen 25 m
- Beoordeling hoofdstuk 6 10 m
Hoofdstuk 7: Interactieve lesprogramma’s maken
- Inleiding 5 m
- Interactieve presentaties maken 20 m
- Lesgeven met interactieve YouTube-video’s 14 m
- Meer manieren om instructies interactiever te maken 25 m
- Andere lesplannen zoeken en naar je eigen behoeften aanpassen 20 m
- Beoordeling hoofdstuk 7 10 m
Hoofdstuk 8: Bij het lesgeven verder kijken dan de vier muren van je klaslokaal
- Inleiding 5 m
- Google Meet gebruiken om contact te leggen met de wereld 20 m
- Spannende virtuele uitstapjes maken met Maps 25 m
- Een wereld maken die je leerlingen kunnen ontdekken 17 m
- Laat je leerlingen de wereld ontdekken met Google Expedities 25 m
- Wereldwijde problemen oplossen met Your Plan, Your Planet 20 m
- Beoordeling hoofdstuk 8 10 m
Hoofdstuk 9: De kracht van Google gebruiken voor onderzoek
- Inleiding 5 m
- Betere zoekresultaten met geavanceerde zoekstrategieën 25 m
- De tools Translate en Verkennen gebruiken om je werk te verbeteren 25 m
- Google Scholar gebruiken om wetenschappelijke artikelen te zoeken 14 m
- Leerlingen zelfstandiger maken 17 m
- Beoordeling hoofdstuk 9 10 m
Hoofdstuk 10: Leerlingen een stem geven
- Discussies tussen leerlingen aanmoedigen, zowel binnen als buiten het klaslokaal 20 m
- Leerlingen helpen hun werk online te publiceren 20 m
- Leerlingen hun eigen schoolervaringen laten vormgeven 20 m
- Problemen in de gemeenschap oplossen met online tools 25 m
- Beoordeling hoofdstuk 10 10 m
Hoofdstuk 11: Leerlingzeggenschap
- Inleiding 5 m
- Sterke en invloedrijke presentatoren 20 m
- 20%-tijd 15 m
- Een groepsproject uitvoeren en leiden 20 m
- Beoordeling hoofdstuk 11 10 m