WijsBeleid 2.0

Check of het programma WijsBeleid iets voor jou is:

  • Wil jouw bestuur of school passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen realiseren?
  • Ben jij verantwoordelijk voor het maken van het beleidsplan?
  • Heb jij behoefte aan onderbouwde kennis, formats, voorbeelden en een goede aanpak?
  • Wordt het tijd om je beleid bij te stellen met nieuwe inzichten?
  • Wil je het beleidsplan af hebben in 4 maanden of binnen het schooljaar?
  • Heb je slechts een beperkt budget om deskundige hulp in te schakelen?

Wie ben ik?

Gelijke kansen door ongelijk onderwijs: daar geloof ik in. Ieder kind mag zijn potentieel ontwikkelen en dit kan niet door ieder kind hetzelfde onderwijs te geven. Dit vinden we logisch voor kinderen met een flinke achterstand. Dit is ook logisch voor kinderen met een flinke voorsprong.

Ik ben werkzaam als specialist hoogbegaafdheid in mijn bedrijf WijsSein. Zo begeleid ik onderzoeken, projecten en beleid in het kader van passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. Voor scholen, besturen en samenwerkingsverbanden. Ook verzorg ik opleidingen en richt ik voltijds onderwijs in voor hoogbegaafde leerlingen.

Ik heb honderden beleidsplannen gemaakt en/of begeleid. Alle benodigde kennis voor de beleidskeuzes, formats, voorbeelden en een bewezen aanpak deel ik nu in een online programma.

Waarom zou je beleid maken met een online programma?

Reden 1: Passend onderwijs voor elke leerling, ook hoogbegaafde leerling

Uit mijn onderzoek blijkt dat zeker 60% van de scholen nog geen beleidsplan heeft om passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen te realiseren. Zeker 70% van de scholen biedt nog niet de basisondersteuning voor deze leerlingen. En we beloven wel passend onderwijs voor elk kind. Het is een verantwoordelijkheid van de school dat er ook beleid is voor (hoog)begaafde leerlingen.

Reden 2: Welbevinden en ontwikkeling voor elke leerling, ook hoogbegaafde leerlingen

Er zijn dominante vooroordelen over hoogbegaafdheid. Mede hierdoor krijgen veel (hoog)begaafde leerlingen geen passend onderwijs. Ernstig onderpresteren, laag welbevinden, trauma’s en zelfs thuiszitten zijn de bekende gevolgen. Met een goed beleidsplan maak je schoolbreed passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen. Dit mag niet afhankelijk zijn van enkele leerkrachten.

Reden 3: Op elke locatie en elk tijdstip directe toegang tot deskundigheid

Het is onmogelijk om op korte termijn elke school persoonlijk te begeleiden in het maken van beleid. Met een online programma kunnen meer scholen, meer besturen en meer samenwerkingsverbanden aan de slag inclusief de toegang tot de benodigde deskundigheid. En dit kan op elke locatie en elk tijdstip: als je maar een internetverbinding hebt.

Reden 4: Meer kunnen doen met hetzelfde budget: beleid en scholing

Het geld kan maar één keer worden uitgegeven. Een beleidsplan maken met de aanwezigheid van een specialist kost snel duizenden euro’s. Dit geld kan ook anders worden besteed. Het online programma is een kleinere investering. Hierdoor blijft er budget over voor bijvoorbeeld studiedagen of een opleiding.

Maar werkt deze manier wel voor ons?

Misschien twijfel je of een online programma fijn werkt. Probeer dit dan uit met mijn gratis online introductieprogramma. Maak kennis met mijn deskundigheid en aanpak. Bekijk het programma alleen of samen met met een aantal collega’s. En bepaal zelf de meerwaarde.

  • Heb jij behoefte aan onderbouwde kennis, formats, voorbeelden en een goede aanpak?
  • Wordt het tijd om je beleid bij te stellen met nieuwe inzichten?
  • Wil je het beleidsplan af hebben in 4 maanden of binnen het schooljaar?
  • Heb je slechts een beperkt budget om deskundige hulp in te schakelen?

Schrijf je hieronder dan gratis in!

PS. En als je meteen het hele programma WijsBeleid wilt kopen, dan kijk je even verder op deze pagina 🙂

Na het gratis deel van het programma:

  • Weet jij wat de basisondersteuning inhoudt en of jouw school hieraan voldoet
  • Kun jij het ambitieniveau van jouw school bepalen: basisondersteuning of toch gevorderd / specialistisch
  • Kun jij een heldere missie en visie op het onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen formuleren
  • Weet jij of je mijn (online) deskundigheid kunt gebruiken voor het volledige beleidsplan
  • Heb jij het 1e hoofdstuk van je beleidsplan helemaal af!