In deze training gaan we in op het ontwerpen van onderwijs volgens het principe van Blended Learning.
Leeruitkomst: Na afloop van de training kun je voor een onderwijseenheid de optimale blend van leeractiviteiten ontwerpen en verantwoorden op basis van een theoretisch of praktisch kader. Als ontwerper van onderwijs ontwikkel je een onderwijseenheid die voldoet aan de kaders. Je brengt variatie in door bewust uit de vier soorten leeractiviteiten te kiezen. Hierbij benut je de mogelijkheden van ICT. Deze werkzaamheden zijn belangrijk, omdat je hierdoor de onderwijseenheid kan flexibiliseren met opdrachten die de student in zijn eigen tijd kan plannen. Daarnaast worden de studenten tijdens de bijeenkomsten gemotiveerd, omdat de leeractiviteiten met de docent een duidelijke koppeling met de praktijk hebben.
Voor deze training met voorbereiding, verwerking en toetsing staat een studiebelasting van 50 uur. Wie ervoor kiest de training te volgen en deze uren investeert, kan de opleiding met goed gevolg afronden.
Beschrijving van de inhoud
De training richt zich op het ontwerpen van blended onderwijs. Hiermee krijgen docenten of trainers kennis, tools en technieken die ze nodig hebben om effectief, doelgericht en geblend onderwijs te ontwerpen.