Met een techniekcoach in de klas ga je op een laagdrempelige manier aan de slag met wetenschap en techniek, onderzoekend en ontwerpend leren en digitale geletterdheid.
Breng techniek in de klas met een techniekcoach
Wil je als school meer aandacht besteden aan digitale geletterdheid of Wetenschap & Techniek, maar vind je het moeilijk om dit vorm te geven in je klas? Dan kan je onze techniek- of digicoach inschakelen voor ondersteuning in de klas.
Onze techniekcoaches ondersteunen leerkrachten bij de uitvoer van W&T lessen. Vanuit het principe ‘voordoen, samen doen, alleen doen’, verbinden we gedurende een langere periode een coach aan jouw school. Ze dragen hun ervaring al doende aan je over, zodat jij een vliegende start maakt met inspirerende technieklessen, onderzoekend en ontwerpend leren of digitale geletterdheid. Geheel passend bij jouw situatie.
Onze techniekcoaches:
- Koppelen lessen aan kerndoelen en thema’s van jouw school
- Laten je kennismaken met nieuwe technologieën
- Ondersteunen jou bij betekenisvolle lessen
Digitale en sociale vaardigheden
De goed getrainde techniekcoaches van WisMon staan klaar om jou als leerkracht te ondersteunen bij jouw lessen, zodat jij binnenkort beschikt over alle benodigde vaardigheden. Leerlingen gaan aan de slag met W&T en werken tegelijk aan hun digitale vaardigheden, o.a. informatievaardigheid en basis ict-vaardigheid. De sociale vaardigheden samenwerken en creativiteit staan hierbij centraal.
En de materialen? Die nemen wij mee of zijn gewoon op school aanwezig! En omdat onze lesprogramma’s passen bij de interventies van NPO, kan je gebruik maken van het bijbehorende budget voor de techniekcoach.
Een structurele oplossing!
Met regelmaat techniek in de klas maakt de grootste impact. Daarom zetten we onze techniekcoaches structureel in. De techniekcoach ondersteunt de leerkracht, en de technieklessen kunnen een invulling of een uitbreiding van het onderwijs zijn.
Welke optie je ook kiest, we werken altijd vanuit de didactiek van Onderzoekend en Ontwerpend Leren (O&O). Daarbij gebruiken we een grote diversiteit aan werkvormen, waarbij de nieuwsgierigheid van de leerling wordt geprikkeld op het eigen niveau.