Inhoud kort:
De weg naar gepersonaliseerd leren is een schoolbrede onderwijsverandering. Ga samen met je collega’s aan de slag en maak de switch van methode centraal naar leerling centraal. En omdat tijd kostbaar is in onderwijsland, zorgen we er in deze training voor dat deze verandering ook echt een verbetering is.
Doel:
Je start in het team met een visiebespreking en formuleert een gezamenlijk startpunt: waar staan we voor, waarom doen we dit, wat verstaan wij onder gepersonaliseerd leren en hoe gaan we dat doen? Hiervoor gebruiken we de handige quickscan van Knoster en het 5-fasengroeimodel van EXOVA. De Puzzel van EXOVA helpt om onderlinge verbanden zichtbaar te maken. Met deze drie praktische hulpmiddelen breng je jullie uitgangspunten, wensen en acties in beeld en volg je de voortgang van het hele veranderproces.
De koppeling naar de eigen praktijk in de klas is de belangrijkste voorwaarde voor een succesvolle stap voor jou als onderwijsprofessional. Wat verwachten jullie van elkaar, van de kinderen en van hun ouders?
Wat mogen zij van jullie verwachten? Waar staan jullie nu en wat wordt jullie volgende stap? Afhankelijk van de keuzes die jullie als team maken, ga je aan de slag met praktijkgerichte trainingsbijeenkomsten.
Voor jouw eigen groei als onderwijsprofessional ga je samen met een coach van EXOVA aan de slag met zaken die voor jou belangrijk zijn. Je bent baas over jouw eigen leren en dus ook meteen verantwoordelijk voor jouw eigen committment en succes. In deze training doorloop je in feite hetzelfde proces als de kinderen in jouw groep en jouw collega’s in het team: durven, doen & doorzetten. Vertrouw op jouw eigen leer-kracht en investeer in jezelf – je verdient het!
Vervolg of alternatief:
• A2. Leerkrachtmetamorfose
• A3-1. Leergesprekken met kinderen I
• A3-2. Leergesprekken met kinderen II
• Persoonlijke begeleiding en coaching op de eigen werkplek
Overige informatie en materialen:
Je bestudeert het 5-fasengroeimodel van EXOVA. Deze training is goed te combineren met begeleiding op maat in de eigen praktijksituatie.
Praktische informatie
Doelgroep: Leerkracht, IB-er
Duur: 1 dagdeel
Studietijd: 8-12 uur
Niveau: 1