Algemeen
- Doelgroep: leerkrachten (po en vo) en ouders
- Studieduur: 2 uur
- Na elk subthema worden er 1 of meerdere vragen gesteld.
- Aan het eind van elk thema wordt er een reflectievraag gesteld.
- Er worden open vragen gesteld om vanuit theorie en reflectie naar de praktijk te kijken.
Inhoud
Langzame informatieverwerking
- Introductie
- Wat is verwerkingssnelheid?
- Langzame informatievewerking
- Tips voor de praktijk
Leerdoelen
- Ik weet hoe verwerking in het brein functioneert en welke problemen daarbij kunnen ontstaan.
- Ik kan kinderen met een lage verwerkingssnelheid herkennen en begrijp ik waar dit vandaan komt.
- Ik weet hoe ik met deze kinderen het beste kan omgaan en hen kan helpen in het dagelijks leven, op school en thuis.
Materialen
- Artikelen
- Video’s
- Verschillende soorten vragen
Toetsing
Je hebt de cursus behaald door minimaal 70% van de vragen correct te beantwoorden.
Waarom deze cursus?
- Theorie
In deze cursus leer je wat verwerkingssnelheid is en wat de oorzaken, kenmerken en gevolgen zijn van langzame informatieverwerking. - Reflectie
In deze cursus denk je na over je eigen omgang met kinderen met een langzame informatieverwerking. - Praktische handvatten
In deze cursus krijg je handvatten om kinderen met een langzame informatieverwerking te helpen in het dagelijks leven, op school en thuis.