Know How coachingstraject

Het cliché is zeker waar: werken in het onderwijs is elke dag anders! Het docentschap is zinvol, uitdagend en afwisselend, maar elk uur zo’n 25 tot 30 verschillende leerlingen in je lokaal vraagt nogal wat van een docent. Er gebeurt soms veel in een les en ook nog eens tegelijkertijd. Als docent moet je dus voortdurend snel en adequaat kunnen reageren op onverwachte situaties. Hoe reageer je op die situaties? Hoe houd je orde en bewaar je de rust in je lokaal? En hoe houd je rekening met kinderen die een stoornis hebben?

Daarbij wordt er van je verwacht dat je de geplande lesstof behandeld, rekening houdt met individuele verschillen (differentiatie) en meegaat met alle ontwikkelingen op het gebied van ICT. Ook alle werkzaamheden buiten de lessen om, kunnen soms behoorlijk tijdrovend zijn en zorgen voor (te veel) werkdruk. Dit alles maakt het werken als docent soms zwaar. Door de vele taken en verantwoordelijkheden is het soms ook lastig om de combinatie werk-privé in balans te houden.

Heb jij als beginnend of meer ervaren docent behoefte aan praktische tips, een luisterend oor en professionele ondersteuning? Dan kan Praktijk Know How jou helpen in de vorm van een coachingstraject, het liefst in combinatie met een aantal lesbezoeken. Samen gaan we aan de slag met jouw sterke punten en verbeterpunten als docent en met je persoonlijke ontwikkeling als individu, zodat je het vak vol zelfvertrouwen, met passie en als een authentiek persoon kunt uitvoeren!

Voorbeelden van onderwerpen voor een coachingstraject zijn:

  • pro-activiteit en zelfvertrouwen;
  • klassenmanagement;
  • time-management;
  • balans werk-privé en werkplezier;
  • organisatie en planning;
  • grenzen stellen en bewaken.

Startdata en locaties

  • plaats en datum in overleg