De mate waarin docenten ICT inzetten verschilt sterk. Docenten die meer variëren in hun onderwijs gebruiken vaker ICT-toepassingen in de lessen. Dat heeft een positief effect op de motivatie van leerlingen en op onderwijsprestaties.
Met tools als Flipquiz, Socrative, Mentimeter, Teachem, Padlet, Thinglink, Kahoot, Edpuzzle, Plickers (volg je het nog?) en vele andere interactieve online applicaties kunt u uw leerlingen optimaal betrekken bij de lessen. Hoe organiseert u soepele interactie met tablets en mobieltjes in het onderwijs? Al helemaal nu steeds meer leerlingen over hun eigen device beschikken. Laat die middelen niet onbenut en haal het optimale rendement uit deze middelen! We zoomen in op diverse interactieve tools en integreren deze direct in uw eigen lessen. Hierbij houden we naast de praktische handvatten ook rekening met de didactische toepasbaarheid. U ontwerpt een les waarbij u een van deze tools waarschijnlijk morgen al in een les gaat gebruiken.
- maximaal 15 personen
- aan te raden is om hiervoor twee bijeenkomsten van 2 á 2,5 uur in te plannen
- wifi is noodzakelijk. Deelnemers moeten tijdens de training over een laptop/ smartphone/tablet beschikken.
Wat komt er aan bod?
- Waarom interactief lesgeven
- Uitleg diverse tools
- Voordoen en “spelen” met diverse tools
- Je eigen les ontwerpen met een van de tools
- Opslaan en delen van je interactief gemaakte lessen
- Nadenken over de balans tussen doel – middel – werkvorm (T-Pack)