Incompany opleiding – persoonlijk, professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden

Persoonlijk-professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden.

Ben jij op zoek naar de opleiding die voor jou de verandering teweeg brengt waar jij al langere tijd naar op zoek bent? De opleiding persoonlijk, professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden geeft antwoorden op jouw persoonlijke- team en organisatievraagstukken. Samen met jou, je leidinggevende en de organisatie waar je werkt onderzoeken we in co-creatie jouw behoefte en die van de zorgorganisatie waar je werkt.

De opleiding

Als de leidinggevende ver van de werkvloer staat en dus ook van de hulp die men aan de (jeugd)zorgprofessionals kan bieden, is het van cruciaal belang dat de (jeugd)zorgprofessional zelf op efficiënte wijze kan reflecteren. Zo kan de kwaliteit van de zorg gewaarborgd worden. Belangrijk daarbij is dat functies, rollen en competenties duidelijk zijn. Dit geeft niet alleen helderheid, maar ook inzicht in de mogelijkheden tot groei en ontwikkeling. De jaaropleiding, persoonlijk, professioneel leiderschap, coaching en vaardigheden is gericht op het coachende werkveld van hbo-(jeugd)zorgprofessional. Strategie, speciale projecten, visie, missie en doelstellingen van de organisatie, samenleving en het werkveld zijn in dit jaartraject geïmplementeerd.

Dit ga je leren in de opleiding;

  • De (jeugd)zorgprofessional is zich bewust van zijn of haar eigen talenten en ontwikkelpunten en toont aan dat hij of zij zijn talenten bewust inzet in de beroepspraktijk en zijn eigen potentieel vergroot.
  • De (jeugd)zorgprofessional toont door reflectie aan dat hij zich bewust is van zijn eigen handelen en het effect ervan op anderen binnen de organisatie en werkeenheid.
  • De (jeugd)zorgprofessional toont aan dat hij zijn eigen persoonlijke ontwikkeling vormgeeft en bijstelt waar noodzakelijk of gewenst.
  • De (jeugd)zorgprofessional is in staat om een passende stijl te kiezen bij een bepaalde situatie en deze toe te passen.
  • De (jeugd)zorgprofessional is in staat om een ander te helpen met het bedenken van een oplossing voor een werkprobleem door het toepassen van een coachmethodiek en een coachende gesprekshouding aan te nemen.
  • De (jeugd)zorgprofessional is in staat om een ander te coachen met het bedenken van een oplossing voor een werk gerelateerde situatie door het toepassen van een coachmethodiek en een coachende gesprekshouding aan te nemen.
  • De (jeugd)zorgprofessional kan bewust technieken inzetten om goed te kunnen luisteren naar de ander en heeft de vaardigheden om ondersteunende vragen te stellen.
  • De (jeugd)zorgprofessional kan bewust technieken inzetten om een diepere laag te bereiken, om achter het verhaal/de behoefte, hetgeen de ander nodig heeft te komen.
  • De (jeugd)zorgprofessional kan bewust technieken inzetten om zichzelf goed te kunnen presenteren, om de ander duidelijk te maken wat men exact wil vertellen of laten zien afgestemd op gezin, kind, groep of team en organisatie.

Er wordt gebruik gemaakt van de richtlijnen van het NJI, het competentieprofiel voor de jeugd-en gezinsprofessional en de actuele ontwikkeling in de samenleving ( waaronder wetgeving)

Startdata en locaties

  • Op school datum in overleg