Het vermogen om visie om te zetten in realiteit
De combinatie van ziel en zakelijkheid maakt je als leider inspirerend en als manager betrouwbaar.
Voor wie
Voor directeuren die een sparring partner zoeken die vanuit veranderkundig en psychologisch perspectief meekijkt.
Je kunt dit traject goed combineren met een ‘informeel leren’ traject voor de herregistratie in het Schoolleidersregister.
Inhoud
We starten met een diepgaand interview en onderzoek naar je kwaliteiten en uitdagingen. We gebruiken je school als spiegel en de NSA competenties als uitgangspunt. Een kleine testbatterij geeft je inzicht in jezelf, je stijl van werken, leiding geven, communiceren en leren.
Uit dit onderzoek komen de thema’s naar voren, die in dit traject centraal staan. Je leerstijl vertelt welke werkwijzen jou motiveren. Jij verwoordt welk nieuw gedrag je gaat ontwikkelen en wat het resultaat zal zijn; wat dit jou, je team, de school en de kinderen brengt.
Resultaat
Je behaalt het beoogde resultaat. Bovendien versterk je je probleemoplossend vermogen, je verrast jezelf, want je wens is werkelijkheid geworden. Je (her)ontdekt je persoonlijke kwaliteiten en je zelfvertrouwen is gegroeid.
Werkwijze
Onze coaches werken met verschillende methodieken. Een greep uit onze gereedschapskist:
- ontwikkelen van jouw leiderschapsprofiel
- teamschouw
- systemisch onderzoek
- bespreken en uitspelen van praktijksituaties
- persoonlijke feedback van de coach
- autobiografische opdrachten
- creatieve opdrachten
Iedere sessie begint met het verwoorden van de succeservaringen, passend bij de gewenste resultaten. Iedere sessie wordt afgesloten met een evaluatief moment.
Een vorm van vervolg waar directeuren regelmatig gebruik van maken is een vast moment van reflectie. Dit kan een keer per kwartaal, per half jaar, of per jaar.