Dynamisch leidinggeven in schoolorganisaties

Als teamleider of middenmanager sta je dichtbij de schooldirectie enerzijds en de uitvoering anderzijds. Je hebt invloed op individuele medewerkers en teams én op de dynamische processen waarin zij samen betrokken zijn. Van jou als leidinggevende wordt gevraagd de daarbij behorende competenties op persoonlijk-, interpersoonlijk- en organisatieniveau in te zetten. De leergang Dynamisch leidinggeven in schoolorganisaties biedt je de mogelijkheid aan deze competenties te werken.

  • Leergang voor (midden)managers
  • Werken aan persoonlijk en interpersoonlijk leiderschap
  • Leidinggeven aan onderwijsontwikkeling

Wat kun je na de leergang Dynamisch leidinggegeven in schoolorganisaties
Tijdens de leergang werk je – samen met collega’s van andere scholen – toe naar autonoom, verantwoord en adequaat leiderschap. Je leert hoe je een constructieve bijdrage kunt leveren aan de ontwikkeling van de individuele medewerker, het team en de schoolorganisatie. Verder leer je veranderingsprocessen in de school aan te sturen.
Age Wesselius over de leergang Dynamisch leidinggeven in schoolorganisaties
“Door de leergang Dynamisch leidinggeven in schoolorganisaties heb ik meer inzicht gekregen in de verschillende aspecten van leidinggeven. Door de theorie, praktijkervaringen en discussies werd ik gedwongen om kritisch naar mijzelf te kijken, naar zowel mijn handelen als mijn visie. Daarbij heb ik mijn visie op zowel onderwijs als het leidinggeven in onderwijsorganisaties kunnen aanscherpen. De leergang heeft mij inzichten en handvatten gegeven om te zien wat er nodig is in een onderwijsteam. Hierin heeft wie ik ben en wie ik wil zijn als leidinggevende een duidelijkere vorm gekregen.”

Age Wesselius

Docent/Trainer ICT & Didactiek
NHL Stenden Hogeschool | Academie Primair Onderwijs
ECNO NHL Stenden Hogeschool
Innovationlab NHL Stenden Hogeschool
Projectleider Opleiden in de School Fryslan

Startdata en locaties

  • Bakkeveen datum in overleg
  • Groningen datum in overleg