Differentiëren met digitale didactiek – gevorderden

Leraren willen meer vrijheid. Leerlingen willen meer afwisseling. Traditionele methoden moeten worden afgewisseld nieuwe digitale mogelijkheden. Deze training leert u hoe u digitale leermiddelen op de goede manier inzet en hoe u de beste resultaten kunt bereiken.

Beschrijving

Hoe leermiddelen moeten worden ingezet is punt van discussie en volop in ontwikkeling. Aan de ene kant willen leraren graag de vrijheid om hun eigen onderwijs vorm te geven, zelf te ontwikkelen en soms bestaande methodes te vervangen.

Aan de andere kant willen leraren een duidelijke structuur: alle onderwijsdoelen moeten worden gehaald en aan alle eisen moet worden voldaan. Een reden om juist vast te blijven houden aan bestaande en beproefde methoden.

In deze training leert u om toch zelf aan de slag te gaan met het ontwikkelen van een digitale les en krijgt u de vaardigheden om een digitale lesmethode te bouwen. U houdt daarbij rekening met het behalen van onderwijsdoelen en eisen en ook met differentiatie en passend onderwijs.

Resultaten

RESULTATEN VOOR U EN UW SCHOOL:

  • Na deze training weet u de verschillen tussen de traditionele en nieuwe leermiddelen.
  • U kunt een duidelijke structuur opzetten waaraan uw les moet voldoen.
  • U kunt een digitale les arrangeren waarmee leerlingen zelfstandig kunnen werken.
  • U kunt de verschillende (digitale ) werkvormen op de juiste wijze afwisselen en toepassen.
  • U kunt het leerproces op de juiste wijze volgen.
  • U kunt de effectiviteit en de kwaliteit van uw lessen verbeteren met digitale didactiek.
  • U bent zich bewust van de kansen en de gevaren van digitaal onderwijs.

Onderwerpen

DAGDEEL 1:

  • Verschillen tussen traditionele methoden en de nieuwe (digitale) leermiddelen.
  • Voordelen en nadelen van de verschillende leermiddelen.
  • Het opzetten van een lessenstructuur.
  • Arrangeren van een digitale les.
  • Inzetten van digitale werkvormen.

DAGDEEL 2:

  • Reflecteren op het uitgewerkte materiaal.
  • Verdieping van dagdeel 1.

Werkwijze

Afwisseling van theorie en het praktisch werken met verschillende werkvormen.

Praktische informatie

  • Voor: Leraren in PO, VO en MBO met basiskennis m.b.t. differentiëren en digitaal werken: u kunt plaatjes, filmpjes, teksten bewerken en verwerken.
  • Duur: 2 dagdelen
  • Data:  neem contact op
  • Tijden: 13.30-17.00 uur
  • Trainer: Arnold Dubbelman
  • Locatie: regio Utrecht
  • Prijs: € 375,00 incl. digitale materialen, koffie/thee

Startdata en locaties

  • Utrecht datum in overleg2 bijeenkomsten€ 375Incl. digitale materialen