Algemeen
- Doelgroep: Deze online cursus is geschikt voor leraren. Ook interessant voor iedereen die te maken heeft met pedagogiek of onderwijskunde of daarin geïnteresseerd is.
- Studieduur: 1½ uur
- De cursus bestaat uit verschillende thema’s. Binnen deze thema’s worden verschillende subthema’s behandeld. Tussendoor worden vragen over de inhoud gesteld. Dit zijn reproductievragen, toepassingsvragen en evaluatievragen.
Inhoud
Deze cursus bestaat uit hoofdstukken over de volgende thema’s:
- Wat is blended leren?
- Waarom blended leren?
- Blended leren en leeromgevingen
Leerdoelen
- Je kunt de onderwijsbenadering blended leren omschrijven.Je kan de belangrijkste kenmerken en verschillen tussen kindgericht onderwijs en traditioneel onderwijs benoemen.
- Je kunt de redenen waarom blended leren belangrijk is opnoemen.
- Je kunt de leeractiviteiten binnen de verschillende blended leeromgevingen herkennen en categoriseren.
Materialen
- Artikelen
- Video’s
- Verschillende soorten vragen
Toetsing
Je hebt de cursus behaald door minimaal 70% van de vragen correct te beantwoorden.
Waarom deze cursus?
- Theorie
Deze cursus biedt een grondige inleiding tot de onderwijsbenadering van blended leren. Je zult vertrouwd raken met de theoretische aspecten van blended leren, waarbij de combinatie van traditioneel face-to-face onderwijs met online leermethoden centraal staat. Door een korte inleiding op de theoretische achtergrond te geven, legt deze cursus het fundament voor het begrijpen van de onderliggende principes van blended leren. - Reflectie
Door middel van reflectieve processen zullen deelnemers worden aangemoedigd om na te denken over de implicaties van blended leren voor hun eigen onderwijspraktijk. deze module stelt hen in staat de onderwijsbenadering van blended leren te begrijpen, te doorgronden waarom het belangrijk is in de hedendaagse educatieve context en geeft de ruimte de verschillende leeractiviteiten binnen diverse blended leeromgevingen te herkennen. - Praktische handvatten
Door middel van praktische voorbeelden en cases zullen ze leren hoe ze leeractiviteiten kunnen categoriseren binnen diverse blended leeromgevingen. Dit geeft hen de nodige handvatten om deze benadering in hun eigen onderwijscontext toe te passen.